• LinneaJ

Era förlovningsberättelser...

Kom just hem från en 2 veckor lång helt underbar Danmarksresa. Vi åkte ner tillsammans med min familj (min mormor är danska) för att bo på östkusten, Ebeltoft, i min mormors brors stuga. Vädret har varit jätte bra! Strålande sol och 30 grader i skuggan nästan varje dag.
    Förlovingen var planerad och ringarna köpte vi för nästan två månader sedan. Vi tänkte att vi tar det som det kommer, dyker det upp något läge som passar, så förlovar vi oss. Gravyren tänkte vi göra efteråt. Så det var med andra ord inget klassiskt frieri där mannen ställer sig på ett knä osv. En riktigt fin och varm kväll tog vi en filt och åkte ned till stranden tillsammans och skålade och åt körsbär. Nästan helt vindstilla och ensamma bytte vi ringar. Var så mycket som man innan tänkte att man borde säga, men det behövdes inte. Jag grät och vi kramades och myste på ett tag, njöt av solnedgången och avslutade med en promenad längs stranden. Vi hade inte tänkt säga något för min familj utan vänta tills någon upptäckte det. Det dröjde inte länge förrän min mamma såg ringen, så då blev det en liten förlovningsfest. Jag kunde inte ha önskat ett bättre sätt att förlova mig på. Allt var så enkelt och sjukt romantiskt!

Svar på tråden Era förlovningsberättelser...