Inlägg från: aikidoaasa |Visa alla inlägg
  • aikidoaasa

Fler tjejer som friat/tänker fria?

älskarlivet, du verkar vara precis på samma sätt som mig... vill ha ett traditionellt med frieri och bröllop i takt med det (gärna att killen friar), sen barn.
    Enda skillnaden är väl att jag fått vänta lite längre. ;) Men så länge kommer nog inte du att behöva vänta med tanke på hur hemlighetsfull han är inför er ettårs dag. ;) Själv har han inte kommit ihåg att fira våran en enda gång... *skickar honom en huvudsmäll i tanken... hehehe...*

• aikidoaasa
    älskarlivet skrev 2008-07-15 18:36:22 följande:
    Hur länge har du fått vänta?Jag vill gärna inte vänta för länge heller, det är därför jag funderar på att fria själv, men tänk om vi båda gör det på vår ett års dag?Några vänner har börjat att fråga min sambo när det är dags och så.. Han trodde det var jag som tutat i dem en massa, men jag hade inte sagt något!
    Ehmm... vi har varit ett par i snart 9 år... men det är de senaste 3 åren som jag verkligen väntat på det här frieriet. (Innan studerade vi fortfarande båda två så jag tyckte att vi kunde vänta lite med det...)
    Ett tag trodde min pojkvän att det är jag som tutat i alla våra vänner och familjer att de ska tjata åt mig, men förstod snabbt att jag inte sagt ett dugg om det till dem. Det är bra att någon tjatar som faktiskt får göra detta. (Jag vill inte, jag vill att han ska göra det självmant, men lite påtryckningar från annat håll skadar inte.) *ler*
  • aikidoaasa
    älskarlivet skrev 2008-07-16 12:21:57 följande:
    Men varför friar du inte själv om du väntat i 3 år?Jag skulle aldrig vänta 3 år på frieri!
    För att det är en viktig tradition för mig att det är mannnen som friar... jag skulle vara väldigt ledsen efter ett tag att han inte kunde fria...
  • aikidoaasa

lol Tussigumman. Det var ett kul frieri.

Jag hoppas på att när han friar älskarlivet så har han en ring redo... han brukar ha väldigt bra smak så jag skulle tycka att det var toppen om han valde ut ringar åt oss... sen skulle jag vara med och hitta bröllopsringen efter det.

• aikidoaasa

Han vet min... och skulle han glömma så kan han alltid nalla en av mina gamla vanliga ringar som han vet passar på det fingret och ha som mall.

Svar på tråden Fler tjejer som friat/tänker fria?