Fler tjejer som friat/tänker fria?
Ja, som rubriken lyder? Har ni tjejer friat eller tänker fria? Hur gjorde ni?
Hade ni pratat om det tidigare?
Ja, som rubriken lyder? Har ni tjejer friat eller tänker fria? Hur gjorde ni?
Hade ni pratat om det tidigare?
Jag friade på skottdagen hemma i soffan med levande ljus, små pappers hjärtan överallt, tre rätters middag, rosor, en liten present med kort och sen frågan...
Vi hade inte direkt pratat om det men är förlovade så det fanns väl med någonstans i framtiden men jag orkade inte vänta så jag tog tillfället i akt själv och då hade vi precis firat vår 4 års dag.
Fick ett ja och bröllop blir det till pingst
Ah, så ni var förlovade, men hade inte bestämt när ni skulle gifta er? Vi är inte ens förlovade..
Ja, vi förlovade oss för exakt två år sen idag så det har vi firat
Vi hade inte bestämt att vi skulle gifta oss utan började med en förlovning så fick vi sen vad som hände...
ok, jag har redan varit förlovad en gång så nästa gång jag gör det så ska det vara bröllop inom ett år!
Jag friade sommaren 2006 och vi hade pratat om/hintat att det var dags snart, men vi kom redan tidigt i förhållandet fram till att ska det förlovas så måste någon fria. Och det blev jag som hann först. Ringarna beställde vi dagen efter och satte på oss på ett fint ställe för oss själva en vecka senare. Vi räknar dock förlovningen det datumet jag friade. Max två år senare skulle vi gifta oss, sa vi, men det gör inget att det blir två år och två månader.
NÄr jag var gravid (fick en liten son i april) hade min sambo å jag för vana att ta ett foto när jag gick in i en ny vecka.
I v 29 passade jag på att skriva på magen om han ville gifta sig med mig, så när det var fotodax så fick han ju sig en överraskning när det stod något på magen ;)
Inte så lätt att skriva på sin egna mage kan jag ju säga..så det blev lite felvänt här å var! *haha*
(bild finns i bildgalleriet) *ler*
//P
Hur friade du? Egentligen vill min sambo göra det, men han verkar inte få tummarna loss, och säger också att om jag skulle fria så skulle han säga ja..
Vad tvekar du för då? Fria själv, det är ju skottår
märkte det också nu =(
Hum...ska spåna lite på vad det är jag gjort fel?
...