• älskarlivet

Fler tjejer som friat/tänker fria?

Ja, som rubriken lyder? Har ni tjejer friat eller tänker fria? Hur gjorde ni?
    Hade ni pratat om det tidigare?

• Svar på tråden Fler tjejer som friat/tänker fria?
  • Kiwi08

Jag friade när vi hade varit ihop i 7 år, skrev ett fint brev om hur mycket jag älskade honom & varför. Han blev såå rörd, det hade jag inte väntat mig. Det är ju skottår - go for it! =)

• älskarlivet

Men gäller det hela året? Trodde det bara gällde skottdagen!

Nalle Puh 40 skrev 2008-07-14 18:19:46 följande:

Vad tvekar du för då? Fria själv, det är ju skottår
  • Powerpuffgirl

nu så, nu funkar mitt bildgalleri.
    ..om ni nu vill se en liten "tjockis" mage med text på ;)

• Nalle Puh 40

Jag friade på skottdagen men det går säkert bra med hela året för du kan ju inte vänta fyra år till

• älskarlivet

Men 4 år lär han inte vänta med frieri ändå, jag vill vara gift innan vi börjar försöka skaffa barn och vi vill ha barn om 2 år kanske..

• Nalle Puh 40

Powerpuffgirl, nu såg jag din bild

Var en kul id'e...

• cesseny
    Powerpuffgirl skrev 2008-07-14 18:16:46 följande:
    NÄr jag var gravid (fick en liten son i april) hade min sambo å jag för vana att ta ett foto när jag gick in i en ny vecka.I v 29 passade jag på att skriva på magen om han ville gifta sig med mig, så när det var fotodax så fick han ju sig en överraskning när det stod något på magen ;)Inte så lätt att skriva på sin egna mage kan jag ju säga..så det blev lite felvänt här å var! *haha*(bild finns i bildgalleriet) *ler*//P
    Vilken kul grej!!!
  • cesseny
    älskarlivet skrev 2008-07-14 17:58:01 följande:
    Ja, som rubriken lyder? Har ni tjejer friat eller tänker fria? Hur gjorde ni?Hade ni pratat om det tidigare?
    Tja, vi har varit förlovader sedan 2001 och nu när vi väntar en liten så kändes som om det var dags! Så det var väl jag som friade, eller ja tog upp ämnet till diskussion och sambon deklarerade förutsättningarna för att han skulle vilja gifta sig, dvs. ingen publik. Så jag fick bita i det sura äpplet och gå med på det. Beställde hem papper för hindersprövning och kontaktade kvinnan på kommunen som har hadn om borgerlig vigsel den 23/5, datum för vigsel satte vi den 23/8!
  • älskarlivet

ok, jag vill inte starta babyverkstaden innan vi är gifta, är väldigt traditionell av mig...
    Och min sambo vet hur jag vill ha bröllopet (vi är två om det så klart), men han hade lika bra kunnat hoppa över också, han vill göra det av traditionella skäl och jag är troende..

cesseny skrev 2008-07-14 18:51:27 följande:
    Tja, vi har varit förlovader sedan 2001 och nu när vi väntar en liten så kändes som om det var dags! Så det var väl jag som friade, eller ja tog upp ämnet till diskussion och sambon deklarerade förutsättningarna för att han skulle vilja gifta sig, dvs. ingen publik. Så jag fick bita i det sura äpplet och gå med på det. Beställde hem papper för hindersprövning och kontaktade kvinnan på kommunen som har hadn om borgerlig vigsel den 23/5, datum för vigsel satte vi den 23/8!
  • stavfellet

Hejhej!
    Jag tänker fria och har köpt ringar. Tanken är en pickick med bubbel o choklad :) Och så hoppas jag på ett ja förstås ;)

Svar på tråden Fler tjejer som friat/tänker fria?