Hur gammal bör man vara för förlovning?
Moa123 skrev 2017-11-28 22:26:40 följande:
Hej, jag är 14 och jag och min kille på 15 år ska förlova oss och mina föräldrar tycker inte riktigt om det.. men jag står för det jag sagt och det var att jag är mogen för min ålder men jag gör det för att vi har hållt ihop i 1 & ett halvt år och vi älskar varandra jättemycket och vi kände att vi vill komma ett steg längre i vårat förhållande! Men ska jag strunta i vad de tycker och gå på mina känslor eller ska jag lyssna på mina föräldrar? Tacksam för svar!!
Ni kan ju alltid byta ringar om ni vill för att visa att ni hör ihop. Vad är det ni känner att ni vill med förlovning? Är det att ha likadana ringar och höra ihop? Kör på det! En riktig förlovning med giftermål och sånt? Vänta. Ni kan ju "förlova" er, men gör det på riktigt om ni fortfarande är tillsammans när ni är myndiga och vuxit upp lite, ni är trots allt barn fortfarande. När ni är 20, 25 och äldre har ni lite mer liverfarenhet och är inte alls samma människor då som nu. Ni ska börja gymnasiet snart, gå kanske olika väga i livet. Sen kanske börja plugga vidare och jobba, flytta. Så ta det inte för allvarligt när ni är så unga, de tunga besluten kan man vänta med tills man blir äldre. Men köp ringar om ni vill det, om det bara är det det handlar om. Det är min åsikt, har också varit ung ;) Men ni ska göra det som är bäst för er, men man är bara ett barn när man är 14. Alla tycker man är mogen för sin ålder då, sen efter bara 2-3 år undrar man vad man tänkte på. Ta det lugnt, ni hinner! Lycka till!