• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 2

Tiden går fort när man har roligt.
    Dax för tråd nummer två för Göteborgsbrudar 2009

Gamla tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-22 21:59
    Så har vi lite koll på varandra

x/2 FrkNordberg
    2/5 Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2/5 Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    16/5 SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    16/5 Artist, Villa Herne
    23/5 Skille
    30/5 Lantzakeri, Oscar Fredrics kyrka, fest på Aschebergska Eken
    x/6 MD2009
    22/8 Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-31 15:38
    9/5 baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 19:09
    16/5 Linn74, Aspenäs Herrgård

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2
  • FrkNordberg
    Danielaa skrev 2008-07-19 21:17:29 följande:
    Så, för mig blir den rak/formad upp till utan axelband! Slänger in länkar till dom två senaste ja funderar på om ni e nyfikna! www.maggiesottero.com/dress.aspxwww.maggiesottero.com/dress.aspxTycker inte att bilden på den första, "Estella" gör sig riktigt bra, den e mycke finare i verkligheten, iaf enligt mig! Vilken de än blir så ska den va i ivory...
    Verkligen jättefina klänningar båda två men jag tycker ändå att den 1:a var finast enligt min smak.
    Jag tycker det är snyggt när det är lite osymmetriskt. :)

Och ang. maränger så har de vuxit i mina ögon också. Men min blir ingen sådan iaf. Har betällt en från Ginnis, vanlig slät i taft med lite spets utmed ena sidan.

Hur har ni andra tänkt om slöja, tiara, diadem etc?
    Jag ville från början ha bara tiara men nu lutar det åt slöja också.
  • Lantzakeri

Jag ska ha både tiara o slöja.. har jag tänkt för min blivande vill att jag ska ha slöja för ansiktet vid vigseln.

• Tx2

Blir nog ingen slöja el tiara för mig. Tror att jag är en blomtjej.

Varit i borås o bla provat en massa klänningar. Definitivt inte maräng o tyll för mig. Vill nog ha en smalare a-linje formad sak med antingen v-ringning el bandlöst. Får bli mer provande.

Väntade med att fråga min ev näbb om hon vill, just nu får man mest nähe el nej om man frågar om någonting. Men hennes föräldrar har sagt ja till det. Får se när det närmar sig hur vi gör då hon inte är så gammal.

• SweetSun

absolut ingen slöja här Lite blommor i håret ska det däremot bli.

• Danielaa

Hallå tjejer!

Nu har vi kommit fram till Norge, tåget hela natten, å sonen sovande i sætet bredvid mig, man e rætt trøtt kan man sæga...

FrkNordberg: Visst e dom fina? Jag lutar oxå åt den, den andra blev mer eller minde struken hæromdan nær jag va ute å kikade...
    Gillar oxå de dær lite osymmetriska, inte så "perfekt slætt", lite "vilt" men sååå tjusigt!

Jag ska ha både sløja och tiara, min tiara har jag æntligen fått se idag, bestællde den tillsammans me pappsens blivande fru så den kom hit till Norge. Den e SUPERFIN! Sååå nøjd!

Tx2: Kul att du fått kikat på klænningar nu då! Hittade du nån speciell som du tyckte om eller va de mest att du kom fram till vilken typ av modell du trivs bæst i?
    E de nån yngre slækting ni tænkt ha som næbb? Skulle jag fråga vår son (snart 2 år) som ska va vår næbb skulle de bli tvært NEJ, han svarar nej på de mesta nu!

Tx2 igen: Klænningarna har kommit hit! Både hennes brudklænning å min å "syrrans" tærnklænningar, superfina allihopa! Så fina broderier och tyget kænns superfint!
    Å vi som skickade in en så otydlig bild på brudklænningen å me ændringar oxå, å tærnklænningarna gjorde vi massa ændringar på... Så, jag kommer absolut bestælla min klænning nu nær jag vet hur fint de blir! Å till ett så bra pris!

Lantzakeri: Tjusigt me sløjan øver ansiktet, klassiskt fint!

• Tx2

Hitta ingen speciell klänning, utan blev nog mest olika detaljer o skärningar som jag gillade el inte gillade. Skall nog våga mig på att fortsätta provandet på fredag.

Det är en gymnasiekompis lilla tjej (1,5 år) som är min lilla ögonsten och som säger nej till det mesta. Får se hur det blir i maj.

Va kul att hör att det gick så bra med dem beställda klänningarna!

• Danielaa

Tx2: Haha, i den åldern tro jag de e nej bara før att, Caspher svarar nej først, som før sækerhets skull, va vi æn frågar honom om!

Ska prova min klænning i kvæll, å bruden ska prova sin me tillbehør å allt!

• Tx2

Danielaa: Tror knappt att hon har lärt sig säga ja än. Kan en massa ord o snappar upp namn, men ja är tydligen svårt att säga

Hur gick provningen?

• Danielaa

Tx2: Ibland undrar jag de me Caspher me, men så pløtsligt så kommer de ett "ja", om de e nåt vældigt bra man frågar om då!

Blev inte provat igår, vi va så trøtta efter resan å så blev de sent... Så vi ska ta de i em nær vi har mer tid å e piggare!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2