• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 2

Tiden går fort när man har roligt.
    Dax för tråd nummer två för Göteborgsbrudar 2009

Gamla tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-22 21:59
    Så har vi lite koll på varandra

x/2 FrkNordberg
    2/5 Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2/5 Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    16/5 SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    16/5 Artist, Villa Herne
    23/5 Skille
    30/5 Lantzakeri, Oscar Fredrics kyrka, fest på Aschebergska Eken
    x/6 MD2009
    22/8 Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-31 15:38
    9/5 baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 19:09
    16/5 Linn74, Aspenäs Herrgård

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2
  • SweetSun

ni verkar ha haft det trevligt! jag hoppas jag kan haka på till veckan!

• Tx2

Synd att du inte kunde komma. Vi kan väl se om det går att få till en fika på torsdag den 21/8.

Frågade en kompis om hon kunde tänka sig att vara lite värdinna vid vigseln o se till att alla hittar, har vigselprogram, är behjälplig vid iordningställandet av vår plats osv. Så skönt att få ett ja och att hon var så glad för att uppgiften. En sak mindre att fundera på

• Danielaa

Tx2: Haha, de va bara kul å få tjöta massa bröllop me nån som tycker de e lika kul som jag själv!

Kul att kompisen ville va me som värdinna! *Funderar vidare på vilka vi ska fråga*

• SweetSun

usch tycker det är svårt att fråga jag.. det var svårt när jag frågade min väninna om blomarr. men det gjorde hon så gärna, så då släppte nervositeten, men nu ska jag be en bekant att vara toastmaster och spela lite...hua.. nervös! tänk om han inte vill???

• Tx2

Åh, nu så har jag beställt svarta rosblad för dukning. Litet steg framåt.

Och så kom jag på att om det blir en kina-klänning så kan jag fråga en av dem andra tjejerna som gillar att ta kort om man skulle ev ta lite trash-the-dress-bilder efteråt.
    Då har jag bara en tjej kvar som jag skall komma på något uppdrag till.

• Danielaa

Sweetsun: Kul att hon ville hjälpa till me blommorna då! Jag å mammsen ska grejja me blommorna tillsammans! Mamma e duktig me blommor å sånt å jag vill va me för att de e kul!

Men de här me toastmaster ja...Ingen aning om vem vi ska fråga! Känner mig faktist liiite stressad för de.. känns som jag vill börja förbereda personen i fråga på de ganska snart lixom...!

Tx2: Ooh, snyggt me svarta rosblad! Var hitta du dom? Fanns de i rosa/vitt oxå? Så fint å bara strö över borden tycker jag...

• SweetSun

Danielaa; ja hon är guld värd! Hon ska göra min bukett å alla andra blommor som behövs under dagen... Hon ska även hjälpa mig att fixa inbjudningskorten.. är så himla fantasilös själv...

tx2; coolt med svarta blad!

• Tx2

Var enklast att ta svarta då säger inte sambon nej Jag köpte mina av en tjej som köpt dem från usa, då svarta inte är så vanligt här, än. Men det finns en hel del vita och rosa på på många svenska sidor som säljer bröllopspryttlar. Ikea har oxå haft rosblad. Och någonstans har jag sett blad som är vita och rosa på toppen. Kan kolla på dem sparade sidorna där hemma om du vill.

Jag har sagt till toastparet, men inte mer. Svårt att förbereda när man inte riktigt vet hur kvällen blir.

• Danielaa

Tx2: Ååh, dom där vita me rosa på toppen lät ju såå fint! Känns som de skulle passa utmärkt till de vi tänkt oss!

Idag fick jag t o m sambon å va me å kolla lite på lite av dekorationerna som jag tänkt mig dom.. Kika på lite pärlor å såna smågrejjer...! *Håller tummarna att engagemanget fortsätter såhär!*

• Tx2

Danielaa: Dessvärre har jag raderat en massa sidor. Men fråga annars här på BT så är det säkert någon som guida dig rätt.

Kul att han är engagerad. Önskar att min kunde vara det, väntar fortfarande att han skall lösa sin uppgift. Speciellt nu när mamma redan har kollat med sin chef om han kan tänkas göra mat åt oss. Snällt, men jag hade velat ha lokalen klar först och funderat på om jag skulle frågat kompisen. Men det blir nog bra i slut ändan.

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2