• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 2

Tiden går fort när man har roligt.
    Dax för tråd nummer två för Göteborgsbrudar 2009

Gamla tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-22 21:59
    Så har vi lite koll på varandra

x/2 FrkNordberg
    2/5 Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2/5 Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    16/5 SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    16/5 Artist, Villa Herne
    23/5 Skille
    30/5 Lantzakeri, Oscar Fredrics kyrka, fest på Aschebergska Eken
    x/6 MD2009
    22/8 Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-31 15:38
    9/5 baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 19:09
    16/5 Linn74, Aspenäs Herrgård

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2
  • Myrmor

Såg att ni pratade om fredagen för bubbeldaten, blev det bestämt? (Måste veta så jag kan tacka ja/nej till ett gig på lördagen ).

• skruttgumma

Hej, tänkte hoppa in här hos er.

Gifter mig 23 maj på Bohus Fästning..

Tx2: Det finns en tjej som heter Veronica som gör naglar på Yttebyvägen. Hon är jätteduktig. Hon sätter i löshår och sånt oxå..

• SweetSun

skruttgumma, du kanske har koll, det var ett företag som öppnade i våras, som gör både hår, smink och naglar! Kommer inte ihåg vad det hette!

• Linn74

Välkommen!

skruttgumma skrev 2008-09-14 16:00:45 följande:
    Hej, tänkte hoppa in här hos er.Gifter mig 23 maj på Bohus Fästning.. Tx2: Det finns en tjej som heter Veronica som gör naglar på Yttebyvägen. Hon är jätteduktig. Hon sätter i löshår och sånt oxå..
  • skruttgumma

Tack!

Det vet jag inte..
    Detta heter Wellnez tror jag, och på skylten utanför står det bl.a löshår, naglar, ögonbryn, massa sånt..

Sen har det öppnat ett nytt ställe där nagelstudion låg förut, på Västra Gatan. Det heter nåt med "slingor" eller nåt tror jag. Kanske de som jobbade där med naglar innan finns kvar fast de slagit ihop sig?
    Det ligger mitt emot Gallerix ungefär..

(Fast hon som gjorde mina naglar på Nagelstudion var inte så bra, de lossnade i kanterna med en gång och var lite sneda.)

• skille

Hey girls, håper alle har hatt en fin helg.

MD2009: Jeg har vært syk i helgen så har ikke fått sjekket ut vesken.

Tx2: når skulle du se på kjoler? har to uker uten hund, det vil si, ikke noe å gjøre frem til han kommer hjem så jeg må aktivisere meg selv...

• Tx2

Skille: Hoppas att du är frisk nu. Skall kolla på klänningar imorgon, tisdag, i linné och sedan fika. Kommer att följa med tre tärnor men du får gärna hänga på om du vill.

Snart har vi en klar hall! Jobbat med den i helgen. El, jag har inte jobbat lika mycket som T, men pekat o kommit med glada tillrop..

• Tx2

skruttgumma: Hoppas på att mina naglar kommer duga för att bara göra manikyr på. Slutat bita på naglarna (tog bara 30 år ungefär ), får se hur länge det håller i sig.
    MD2009: tycker att naglarna växer mer än dem gjorde innan (men det kan ha med nagelbitandet att göra oxå). Slarvar lite med tillskotten, kommer inte alltid ihåg dem.

Något nytt på bröllopsfronten?
    Funderar på om jag skall boka in en klippning på stället jag funderar på och se om jag gillar det. Och höra med mina referenser om dem är nöjda el om dem bara går det för att en kompis syrra jobbar där.

• Myrmor

Opererades idag och nu är jag Hemma igen (snabbresume - har haft lite strul med - äckelvarning- abscesser dvs varbildningar i bäckenet sedan jag blev gravid, alltså i ett år! Två operationer när jag var gravid och tre sedan Tyra föddes, är mäkta trött på eländet).

Lillmyran hade varit snäll mot mormor och allt gick bra med operationen. Fick dock veta att det kommer krävas runt 10 (!!??!!) operationer under hösten/vintern, en varannan vecka, för att få bukt på eländet. Kommer typ bo på sjukhuset, stackars tyra vilken tråkmamma hon kommer ha.. BLÄÄÄÄÄÄ! .

Deppig, nu ska jag äta ett ton choklad och titta på brudklänningar på nätet (som jag inte kommer komma i när jag ätit upp chokladen ).

Tar i och med detta gräva-ner-sig-och-tycka-synd-om-sig-själv-ämne med mig en extra flaska bubbel till skille!

• Tx2

artist: låter inte alls kul, håller tummarna att allt blir bra. Operation varannan vecka låter tufft och tillbringa så mycket tid på sjukhuset kan göra en lätt deprimerad. Tillbringade en hel del förra året då min pappa väntade på en hjärtoperation som blev uppskjuten två gånger, som tur var kunde jag i alla fall lämna stället efter 1 timma tillskillnad från honom som var fast...
    Tur för Tyra att hon säkert får mysa en massa med pappa o andra nära o kära.

Jag kan sympati-äta lite choklad så att allt inte hamnar på dig

Haha, vi kommer att bli stupfulla på bubbelprovningen!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2