Du måste bara bestämma dig för att du kan välja att sluta fokusera på hans tidigare liv. Vad spelar det för roll att han känner en massa tjejer? Eller om han varit tillsammans med massor av dem? Vilken komplimang till dig att han är så populär och omtyckt och har valt dig! Mia Törnblom som skrivit mycket om självkänsla sa en gång att "du kan inte hjälpa vilka tankar som reflexivt dyker upp i ditt huvud. Men du kan välja vad du gör med dem". Dvs, du kan inte hjälpa att du ibland börjar tänka på tidigare livet och blir lite svartsjuk. Men tanke nr 2 styr du och du kan välja att sluta tänka på det och inte låta det gnaga i det. Säg till tanken att "tack för att du kom, men nu bakar jag en kaka istället".
Hilma82 skrev 2008-07-16 15:42:28 följande:
Nej, jag förstår att alla bara vill väl, jag tackar för det!De är så att jag har mina hästar "hemma" så inte så lätt de heller att träffa folk på de
viset.Vi har träffat många av hans vänner eftersom vi varit tillsammans nått år nu så har jag t5räffat många, och de e super, men som sagt de har sina jobb, nog me sitt verkar de som, och sen är de många som inte alls är min typ som jag vill "hänga massa med", inte för att jag är kräsen, men jag hoppas du förstår, man vill ju ha lite av samma smak osv så man känner att man kan va sig sjä
lv.Vi bjuder hem folk o träffar folk på helgerna. De mesta jag tänker på är fortfarande min syn på hans liv innan mig, och varför jag ens tänker på det.Hur ska jag bli av me detta.Tack alla dina råd!