• 20080301

Sambon rädd för att säga att barn inte är välkomna!!

Nu vet inte jag om det framkom på er inbjudan mer tydligt än att ni bara skrivit föräldrarnas namn.... Men det kan ju vara så att de tar förgivet att barnen får vara med om det inte stått att det är barnfritt.
    Efter att ha läst mängder av trådar om just barn så har jag insett att man måste nästan vara övertydligt när det gäller den biten.
    Lycka till =)

• 20080301

Jo men jag vet att det är så tyvärr vet jag oxå av egen erfarenhet att andra inte vet att det är så...

pluttefisa skrev 2008-07-17 12:24:34 följande:
    Till 20080301, nej, vi läste alla 'vett och etikett' där det stod att om man bara skriver namnen pa de som är inbjudna sa räcker det för att folk ska första att barn inte är medbjudna... Guuud om jag vetat att det skulle vara sa jobbigt innan sa skulle vi skrivit det med stora bokstäver pa inbjudan för att folk skulle första.
  • 20080301

Fast samtidigt om ni inte vill ha med barn så måste ju din sambo fatta att det är hans sak att upplysa sin del av gästerna om det, du kan ju inte behöva ta allt. Som du säger hans syster har haft god tid på sig att hitta barnvakt.

Svar på tråden Sambon rädd för att säga att barn inte är välkomna!!