• Blondie77

Sambon rädd för att säga att barn inte är välkomna!!

Jag lider verkligen med dig!!! Men du, om nu sambon är så mesig att han inte vågar säga i från kan du väl ringa och prata med dom inblandade istället och förklara tydligt att det är ett barnfritt bröllop?

• Blondie77

Jag kom på en sak till.....på vissa bröllop jag varit på har man ett par veckor innan vigseln fått ett litet infoblad på posten med vägbeskrivning till kyrkan, påminnelse att komma till kyrkan minst en halvtimme innan vigseln mm....om ni ksickar ut ett infoblad kan i ju där understryka att det är ett barnfritt bröllop...man kanske t.o.m kan skicka med en liten vett och etikett lista och i den kan man ju ta med både allvarliga ettikettregler som vad det betyder när bara föräldrnas namn står på kuvertet men man kanske kan lägga in några andra lättsamma etikettregler så det inte uppfattas fel av gästerna.

Man kan ju för övrigt försöka använda en lättsam ton i infobladet....att skriva tex -Och tänk nu kära gäster på att till den här festen råder åldersgräns på 18 år, hoppas vi får en trevlig kväll

man behöver ju inte skriva exakt så men nått liknande :) När min sambo hade 30årsfest skrev vi äldersgräns:18 år på inbjudan eftersom många av hans kompisar drar med sig sina barn i tid och otid utan att fråga först, i bröllopsinbjudan skrev vi rätt och slätt, -Barnfritt

Lycka till

• Blondie77

nu spånar jag vilt här haha men det här är en grej som engarerar mig eftersom jag varit i liknande situationer,

jag kom på ett tips till:

Skicka vykort till barnfamiljerna som är inbjudna (ev bara till dom som du vet tänker ta med sig barnen)ingen behöver ju veta att alla inte fick samma vykort.

önska dom en trevlig sommar och och skriv nått lite lättsamt om att för att missförstånd ska undvikas så vill ni påminna om att ni vill ha en barnfri bröllopsfest.

På det sättet blir det ju lite "låtsas som det regnar" och dom kan inte gärna peka på dig som den "elaka"...där pekar man ju inte just DOM som de som tänkte ta med sig barnen utan dom får en chans att ändra den planen utan pinsamheter

Svar på tråden Sambon rädd för att säga att barn inte är välkomna!!