Sambon rädd för att säga att barn inte är välkomna!!
pluttefisa skrev 2008-07-17 12:37:59 följande:
Ja, men grejen är att jag redan sagt det relativt diplomatiskt, men klart och tydligt, och om jag insisterar sa blir jag ju den 'elaka' som inte tycker om barn etc. etc. fastän det sa klart inte är sa. Jag tycker att det är upp till min sambo att informera 'sina' gäster.
Vi har en liknande situation. Även om min fästman backar upp vårt beslut om barnfritt till 100 % så tycker tydligen vissa släktingar att det är lämpligt att försöka tjata in ungarna...*suck* Jag har helt enkelt vant mig vid att vara "den elaka barnhataren". Jag har inga barn själv vilket naturligtvis gör mig till en ond människa som missunnar folk deras barn...men som sagt - jag väljer att hellre vara det - bara jag får ha ett barnfritt bröllop så fåt folk tycka vad de vill....det gör de ju ändå
![](https://www.brollopstorget.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)
Mitt tips är att köra raka rör - säg till dem vänligt men bestämt när tillfälle ges att ni verkligen inte vill ha med några barn på er bröllopsdag - så enkelt är det med det. Lycka till!