detta hör väl inte hit men det berör min lycka på bröllopsdagen
Jag kände att detta inlägg måste jag bara svara på. Jag känner hur det hugger till i mitt hjärta när jag läser det du skriver. 28 juni gick min mamma bort, väldigt oväntat och allt gick oerhört hastigt utan några som helst förvarning låg hon bara död på köksgolvet hemma i mitt barndomshem. Jag har hur tungt det än är återhämtat mig och försöker trots detta se positivt på saken, vi, dvs jag, min pappa och min 1-årige son och min blivande tar så gott det går hand om varandra.
Jag hade så klart inte velat något hellre än att min mamma skulle varit med oss på vår stora dag och som hon såg fram emot den dagen. Vi pratade ofta om 9 aug, dagen då vi gifter oss.
Min mamma blev 71 år.
Skriv gärna om du vill och behöver! Jag lyssnar gärna. Ibland kan man få styrka av andras upplevelser, jag skrev oerhört mycket härinne strax efter att min mamma gick bort och det är många fler än man tror som upplevt samma sak och tro det eller man klarar det, man klarar mycket mer än man tror sig klara.
Var din mamma ensam eller levde hon tillsammans med din pappa? Det som jag ser som svårast i allt detta är pappas sorg, att se sin pappa bli så liten och ynklig när hans livskamrat lämnade honom sådär hastigt.
Vi övervägde länge och väl om vi skulle klara av att gifta oss trots sorgen men vi har valt att ändå gifta oss. Våra vänner förstår vårt val, stöttar oss och finns där för oss. Oavsett om vi skulle ha valt att skjuta fram vårt bröllop så är och kommer mamma alltid vara saknad.
Ibland är livet så oerhört svårt och tungt men försök stötta varandra ni syskon. Jag har bara två halvsyskon och stödet jag fått frn dem är minimalt.
Kram