• T RO

persona p dator

Oh, här vill jag hänga!
    Har testat allt i preventivmedelsväg och äter just nu minipiller, men VILL egentligen INTE ha hormoner. Har även testat naturmetoden, men den kändes jätteosäker, så det slutade med att jag praktiserade ofrivillig avhållsamhet.

Har funderat lite på Persona, men tycker det verkar jätteosmidigt. Kolla hit och dit, kissa på pinnar till höger och vänster och knappt några "gröna" dagar enligt mig. Jag vill vara mer spontan. Men vad är era upplevelser av Persona?

Jag har även testat kopparspiral, jättesmidigt, man behövde inte bry sig alls. Så om det inte vore för de FRUKTANSVÄRDA biverkningarna katastrofal kramp vid mens, aktivitet eller orgasm, och blödande i floder så skulle jag gärna fortsatt.

• T RO

Ella M Ja, alltså det LÅTER ju onekligen ganska lätt!

Jag är baraså sanslöst dålig på det där med runtiner, så mina miniiller har 12 timmars glömskemarginal, bara för att liksom. Skulle inte klara sådana som man måste ta på samma klockslag varje dag. Jag menar, vissa dagar sover man länge, eller har ovanligt bråttom.

Hur mycket kostar en persona från clearblue då? Och hur många stickor behöver man i månaden? Vad ligger månadskostnaden på ungefär?

Jag håller med dig om rädslan för biverkningar av p-piller. Jag går omkring hela tiden och har inbillade känningar i mina vader, helt övertygad om att jag kommer få blodpropp. Är det värt detta? Varför ska vi kvinnor behöva stå ut med att manipulera våra kroppar? Det är ju männens "gegg" som ställer till det, borde inte det vara DERAS ansvar då? (lite på skämt, lite på allvar såklart...)

Och FÖRLÅT till TS att jag snott tråden lite, men det kanske kan komma fram mer info om inköpställen etc längre fram?

Svar på tråden persona p dator