Inlägg från: laris |Visa alla inlägg
  • laris

Vart ska ni åka på bröllopsresa och vad betalar ni?

Kul med lite inspiration!

-Var åker ni på bröllopsresa?

-Vad betalar ni?

• Svar på tråden Vart ska ni åka på bröllopsresa och vad betalar ni?
  • laris

Bra tips där !

trampetroll skrev 2008-07-18 15:29:58 följande:
    Vi har fått en fantastisk resa till tenneriffa två veckor all inclusive på ett fyrstjärningt hotell för 23 500kr och då åker vi den 28 december och kommer hem den 11 januari.Jag körde en liten luring nämligen med ticket och sa först och främst att det var en bröllopsresa (alltid mer tillmötesgående då om man spelar på det triumfkortet). Sedan sa jag att vi skulle som sagt bo på tennirffa på ett bra hotell 2 veckor all inclusive för max 25000kr. Då sa resebokaren att det är omöjligt då det är högsäsong i december.Då sa jag att Resia resebolag redan har gett oss ett bra erbjudande men att jag kom hit för att se om de hade något bättre. (Men jag hade aldrig varit inne på resia).Då blev det liv i henne (för de ville ju inte vara sämre än konkurrenterna) och hon lyckades få ner denna jättebra resa som egentligen kostar 28000 till 23 300kr! Och då ingår allt! Jaccuci, turkiskt bad, gym, mat, dryck mmVi är mycket nöjda med den rabatten!Hihi!
  • laris

Vi har funderat lite på Thailand också. Vad betalar ni?

chamor skrev 2008-07-18 15:58:53 följande:
    Thailand. Koh Samui och Koh Tao FINA boenden
  • laris

Låter helt rätt! Det viktigaste är att ni är med varandra lite längre bort från all stress. Bra med ett självständigt barn som kan vara borta ifrån er en hel vecka .

lbmarbrg skrev 2008-07-19 13:05:05 följande:
    Vi tar en sista minuten-resa till Turkiet för 8300 kr, 1 vecka på fint hotell. Håller på att bygga ut huset, så vi gör vad vi kan för den lilla slant vi har kvar efter bröllopet. Har en liten grabb på 3 år och vill inte vara borta mer än en vecka från honom.
    Busfia: Spännande resemål!
  • laris

En dum fråga: Var ligger Curacao ?

septbröllop skrev 2008-07-19 20:25:04 följande:
    Vår bröllopsresa går till curacao 2 veckor i september.Kostade ca 30 000 för oss båda för flyg o hotell.Svårt att hitta långväga resor vid den tiden men jag tror det blir underbart:)
  • laris

Hur är vädret i Thailand under september?

sommarbrud 080802 skrev 2008-07-20 19:20:37 följande:

Thailand 16dagar. Bara bokat flygbiljett och den gick ca 4000:- per pers. så ca 8000:-. Hotellet tar vi förmodligen när vi kommer ner. Gifter oss den 2augusti och åker 7september.
  • laris

Asien är vi inne på. Vi ska ta och träffa någon resebyrå för att ta reda på vilken rutt och länder det blir. Varken jag eller min kille har rest en längre resa förr och därför är vi sugna på att resa runt i ca 4-5 veckor efter bröllopet. De 2 första nätterna ska vi bo på lyxhotell och fira att vi är man och fru.

• laris

Tack för bra tips!

Har du själv åkt runt i Asien?

Utomlands 2008 skrev 2008-07-21 21:30:40 följande:

Låter som ett jättebra upplägg! Försök att inte planera för mkt i detalj utan vara fria för spontanitet! Kläm heller inte in för många stopp längs rutten utan ta det som ni känner för.Ska ni flyga inom regionen i Sydoastasien så är AirAsia ett bra och billigt bolag (ungefär som RyanAir). Man bokar online på deras hemsida o kan komma undan BILLIGT! Dock får man inte ha så tungt bagage... men det går så klart att betala extra.
  • laris

Vad roligt det låter! Det finns def. mkt vackert att se i vårt avlånga land. Blir det dåligt väder finns det väl annat ett nygift par kan hitta på

kassandra skrev 2008-07-21 21:47:43 följande:
    vi sk campa som sagt med husvagn hoppas vi får tur med vädret
  • laris

Hoppas verkligen att ni får ihop pengarna och kan unna er en resa. Men av vad jag har läst verkar det inte vara billigt med bröllopsresor... Men värt pengarna tycker jag.

feministbrud skrev 2008-07-23 11:22:49 följande:
    Jag gjorde en kalkyl igår. Singapore - Borneo - Java, 2,5 vecka. 35000 för två exklusive mat och nöjen. Det beror ju lite på hur lyxigt vi vill bo och om flygbiljetterna går upp och så. Kanske har vi råd
  • laris

Grattis btill bebisen !

lycklig78 skrev 2008-07-29 13:26:44 följande:
    Vi hade tänkt åka till Maldiverna till hösten (gifte oss i maj).Men nu blev jag gravid precis innan bröllopet, så vi fick passa på att resa direkt efter.Vi beställde en sista-minuten-resa till Kefalonia, Grekland.4500:-/person. Verkligen en supermysig ö.
  • laris
    Anki82 skrev 2008-08-01 01:11:16 följande:
    Vi åker antingen 5 dagar Las Vegas o 7 dagar Hawaii 5 stjärninga hotell eller 3 dagar New york 4 stjärnigt 4 dagar Las Vegas 5 stjärningt 4 dagar San Fransisco 4 stjärnigt. Har inte bestämt oss än men båda går på ca 25000 för båda.
    Det lät ju helt underbart med Hawaii! Jag röstar på det
  • laris

Spännande med Dubai! Hur kommer det sig att ni valdet det resmålet?

soma skrev 2008-08-01 13:53:56 följande:
    Vi åker till Dubai i 15 dagar. Kostar 35 000.
  • laris

ja, det är inspirerande att läsa allas inlägg. Vore kul om folk delade med sig tips på bra/dåliga researrangörer oxå

Så go on!!!

• laris

Hur blev det så billigt???

Lollick skrev 2008-08-06 12:36:08 följande:
    Nu har vi bokat kryssning!! 20.000:- 12 dagar medelhavet. mat inkluderat Yippy!! någon mer som skall kryssa i medelhavet?
Svar på tråden Vart ska ni åka på bröllopsresa och vad betalar ni?