Inlägg från: Tjolinti |Visa alla inlägg
  • Tjolinti

Vi får inte ihop ekonomin

Förstår inte meningen med o köpa sin drömklänning om man sedan inte bjuder några gäster på sin mottagning o visa upp den för. Då hade jag hellre gift mig i trasor och varit med nära och kära på dagen som ska betyda mest i ens liv.

• Tjolinti

Då har alla olika meningar om ett drömbröllop, För mig handlar det mer om familj o vänner än o vad jag själv ska ha på mig. Visst jag har köpt en underbarklänning men vi bjuder ändå kring 60 personer. Jag har sparat i ett år för detta. Då hade jag hellre väntat. Förstår inte riktigt varför man inte hellre kan vänta lite med bröllopet då än o dra in på allt.

• Tjolinti

haha för mig är 60 personer familjen och bara de precis närmaste vännerna. Jag har 12 kusiner och alla har någon partner så bara där sprang det snabbt iväg i gäster

• Tjolinti

Man kan vara fin o ändå inte lägga super mycket på det. Kan jag tycka. Man behöver inte ha sin drömklänning. Men visst ringarna kan jag förstå för dom ska du ha hela ditt liv. men klänningen är en gång och jag kan tycka att ha din familj o de närmaste vännerna närvarande e lite viktigare. Så känner jag iallafall. Jag hade inte velat gifta mig om inte en del av mina vänner var närvarande.

• Tjolinti

Vad har egentligen prinsessa med o gifta sig o göra?

• Tjolinti

Jag läser absolut inte det som otrevligt för jag förstår verkligen hur ni tänker. Men att gifta sig. Åter igen en egen åsikt. Det ska vara en tillställning. Behöver inte vara stort. Men där man e med dom man anser sig vara närmst. Inte behöva känna att man verkligen inte hade alla dom man älskar hos sig.

• Tjolinti

Men folk som gifter sig borgligt lägger inte ner lika mycker energi på hur dom ser ut. Hur kommer det sig?

• Tjolinti

Nej du har absolut rätt. Jag tror ni måste ha missförstått. Jag reagerade på det hon skrev att dom hade lagt mycket pengar på klänning o ringar o inte ens bjudit några vänner. Jag tycker ändå man ska se till o bjuda de närmsta vännerna. Menade jag.

• Tjolinti

Ja låt det då vara ert drömbröllop. Men kan det få vara ok för någon annan o inte förstå det? Mräker att allt bara handlat om att se saker från eran synvinkel o acceptera hur ni ser på hur ett bröllop ska vara men ingen intresserar sig ett skit för o förstå att någon kan tycka det e konstigt att man lägger multum på klänning o ring o sedan ha bröllopsfest men inte bjuda i närheten av alla man hade velat ha där. Det är en sak o säga att man inte VILL ha någon annan där men när man inte bjuder för man inte har råd. Då kan man fan inte säga att det är en drömbröllop.

Svar på tråden Vi får inte ihop ekonomin