Inlägg från: 26juli2008 |Visa alla inlägg
  • 26juli2008

Vi får inte ihop ekonomin

Så bara för att man väljer ett litet bröllop så ska man inte få vara fin? Det tycker jag låter lite instängt!! Giftemålet är väl ändå för dom två som gifter sig oavsett gäster eller inte? Så oavsett så måste man väl få känna sig som en prinsessa om man nu vill känna sig så?

Tjolinti skrev 2008-07-20 17:13:45 följande:
    Förstår inte meningen med o köpa sin drömklänning om man sedan inte bjuder några gäster på sin mottagning o visa upp den för. Då hade jag hellre gift mig i trasor och varit med nära och kära på dagen som ska betyda mest i ens liv.
    [/citat]

Vi har endast våra närmsta med oss, dvs föräldrar å syskon och ändå kommer nog vårt bröllop att gå på 60 000 sammanlagt! Så bara för att man håller det litet behöver inte det betyda att man inte har råd med mer!
    Tjolinti skrev 2008-07-20 17:21:54 följande:
    [citat]
    Då har alla olika meningar om ett drömbröllop, För mig handlar det mer om familj o vänner än o vad jag själv ska ha på mig. Visst jag har köpt en underbarklänning men vi bjuder ändå kring 60 personer. Jag har sparat i ett år för detta. Då hade jag hellre väntat. Förstår inte riktigt varför man inte hellre kan vänta lite med bröllopet då än o dra in på allt.
  • 26juli2008

oj blev lite konstigt min egen text kom med i mitten på ciatet!

• 26juli2008

det är skillnad på att vara fin och vara en prinsessa, vilket jag vill vara när jag gifter mig! Jag har varit på många bröllop och varje gång känt att det när det är min tur ska det vara litet!

• 26juli2008

Bra sagt

laris skrev 2008-07-20 17:45:40 följande:
    Ja precis! Det handlar om dina känslor och dina prioriteringar..Ts har andra prioriteringar än det. Då kan du inte rådge henne i gå klädd i trasor bara för att hon ska ha ett mindre bröllop. Det är som att säga att hennes bröllop inte räknas i och med att det blir ett litet.Det är inte min mening att låta otrevlig mot dig!
  • 26juli2008

Om det finns en dag man verkligen ska vara vacker på så måste det väl ändå vara ens bröllopsdag?
    Göra mig fin gör jag varje gång ska ska göra nått kul, och så vill inte jag se ut när jag gifter mig för då vill jag verkligen vara fin.

Tjolinti skrev 2008-07-20 17:45:09 följande:
    Vad har egentligen prinsessa med o gifta sig o göra?
  • 26juli2008

det är väl inte viktigt för just det paret att vara lite extra! För till exempel mig å ts är det viktigt att vara lite extra fin, vi är ju alla olika!

• 26juli2008

till exempel så skulle jag ALDRIG ha pappdukar som det har varit på många av dom bröllop som jag har gått på! men det har varit brudparets val och jag har inte brytt mig, det är samma sak här.. några vill känna sig extra fina, vad är det som är så svårt för dig att förstå det?

• 26juli2008

bara för att man har det litet behöver inte det betyda att man inte har alla där. Jag har alla som jag vill ska vara på mitt bröllop med, fast "bara" våra resp familjer är med!

Tjolinti skrev 2008-07-20 18:13:19 följande:
    Ja låt det då vara ert drömbröllop. Men kan det få vara ok för någon annan o inte förstå det? Mräker att allt bara handlat om att se saker från eran synvinkel o acceptera hur ni ser på hur ett bröllop ska vara men ingen intresserar sig ett skit för o förstå att någon kan tycka det e konstigt att man lägger multum på klänning o ring o sedan ha bröllopsfest men inte bjuda i närheten av alla man hade velat ha där. Det är en sak o säga att man inte VILL ha någon annan där men när man inte bjuder för man inte har råd. Då kan man fan inte säga att det är en drömbröllop.
  • 26juli2008

det är skillnad på papp å papp dom jag menar är dom som går sönder bara man ställer ner ett glas! jag vet vad du menar för dukar och dom är faktiskt helt ok. Skulle faktiskt kunna tänka mig dom själv

Nightingale skrev 2008-07-20 18:06:28 följande:
    Men vadå? Allt måste väl inte kosta skjortan för att det är ens drömbröllop. Min klänning kostade 2500 på rea, det är min drömklänning!! Jag har pappdukar, men av finare papper, om ni fattar. Det känns som tyg.Det är mitt drömbröllop!
Svar på tråden Vi får inte ihop ekonomin