Ni med "budgetbröllop"!?
oj! Det var mycket pengar det.. Om du lägger ut lite hur mycket per varje post ni har räknat med är det lättare att komma med tips..
oj! Det var mycket pengar det.. Om du lägger ut lite hur mycket per varje post ni har räknat med är det lättare att komma med tips..
Vad vill ni betala? Vad är erat "maxtak"?
Vi har en budget men förhoppningsvis kommer det inte bli "budgetbröllop"... 93 gäster inkl barn
Flera av våra poster är ganska lika
Bukett 2000
Kostym 1900
Klänning
Där vi tjänar in pengar är maten. 8000
Ingen alkohol
Solisterna är vänner så de ger vi bara en symbolisk present
Alla tar sig mellan vigsel och fest själva. Aldrig varit med om något annat på mina typ 15 bröllop...
Dekoration och diversesmåplock
Tårta 1500
Ring 3000 (enkel kommer troligen sätta in några fler diamanter på vår ett års dag)
Bröllopsnatt 1400
Trycksaker 3000
Övriga blommor 1000
Resa 30000
Obs dekoraion och småplock typ 3000
Det jag funderar mycket på.. Är ringen. Jag vill ha en enkel ring och när jag kollar igenom typ vigselbutiken, guldgruvan finns ingen jag tycker mer om. Men när man hänger här så känns den "futtig". Men jag vill ha en smal ring även om den här känns nästan lite för smal Tycker min förlovningsring är så bred och mina fingrar små.. Men det är så lätt att man rycks med att man ska ha specialdesignad m.m. men som sagt så tror jag också
Det du kan göra, kolla med en lokal guldsmed vad han skulle ta för att göra samma ringar som på bilden. Där kan man pressa en hel del! Speciellt om ni sedan innan har guld!
Såg en länk jag måste dela med mig av. Hoppas det inte räknas som reklam men klänningar på rea för typ 500 spänn!!! Hade ja vetat de när jag köpt min....
www.festfin.se/_-Brudklanningar.asp