• Mumriks blivande fru

Ni med "budgetbröllop"!?

Läser om flera som ska ha s.k. "budgetbröllop" och lyckas bjuda in typ 300 pers på en budget av 20 000:- (ok, överdriver lite). Vi ska ha 81 gäster och budget är redan uppåt 140 000:- trots att vi ska vara i lokal, inte restaurant, ha egen alkohol och catering. Inget direkt extravagant och ändå drar det iväg.

Några tips?

• Svar på tråden Ni med "budgetbröllop"!?
  • chamor

oj! Det var mycket pengar det.. Om du lägger ut lite hur mycket per varje post ni har räknat med är det lättare att komma med tips..

• impala58

Kan det vara så att de tar en kuvertavgift istället för presenter. Det håller ju nere kostnaderna.
    Andra saker att spara pengar på är väl att nyttja kontakter och skippa alla små detaljer. Blir nog fort så att har man väl "köpt konceptet" med alla små detaljer så blir det svårt att dra en gräns. Kostar nog mer än man tror. Låter lite med några tior hit eller dit men i slutändan blir det nog en hel del.

• skille

Vi betaler 60 000 for tre rätters middag, fyra glas vin, fördrink med påfyllning, kaffe, blomsterdekorationer till borden, personal, linnedukar, lokalhyra, porslin och tårta. inviterer 60 gjester. m2b har det han skal ha på seg fra før, så vi sparer penger der, samt at jeg gjør alle invitasjoner ol selv.

• Mumriks blivande fru

I know! Vet inte vad jag räknar med som är så dyrt...

Ex.

Bukett - 1500
    Kostym - 2000
    Mat - 25000
    Dryck 21000 (fast där har vi tagit i och räknar med att kunna lämna tillbaka)
    Klänning - 4000
    DJ - 5000
    Solist - 5000
    Transport - 5000 (buss för våra gäster)
    Resa - 18000
    Hotell - 4500
    Ringar - 25000
    Dekoration - 5000
    Papper/tryck - 2000

Ja, där är några poster... ringarna är kanske lite dyra, men det är ju inget man vill dra ned på. Kanske dekoration och papper går att skära på?

• Mumriks blivande fru

Skille - oj vilket pangpris!!

• chamor

Vad vill ni betala? Vad är erat "maxtak"?

• Mumriks blivande fru

Alltså vi har ju tänkt betala 140 000:- och det är egentligen inget problem, men det verkar som så många här varit fiffigare än jag med att spara... tänkte att ni kanske hade några tips eller kunde dela med er med lite riktlinjer vad det bör kosta :)

• skille

Mumriks blivande fru skrev 2008-07-21 12:29:03 följande:

Skille - oj vilket pangpris!!
    Det beste av allt er at jeg slipper å gjøre noe på den store dag annet enn å kose meg, selv mamma kan slappe av:) Jeg er kjmpe fornøyd med hva vi betaler, litt synd man ikke får ha med drikke selv men, man får se på den lyse siden jeg blir gift. Takket være mamma og svigermor/far som betaler halve bryllupet.....
  • SweetSun

jag tror klänning och ring är folks stösrat poster, och där kan man spara om man vill.. men om man vill ha sin dröm till 1000% så blir det dyrt, om man har såna drömmar vill säga.

• yessa76

Om ni vill spara på nåt så kanske bussen för era gäster och solisten och DJ:n kan ändras till att gästerna får ansvara för sin transport själva och att ni ber nån annan sjunga? det finns ingen i typ nån kyrkokör som kan sjunga billigare? Eller om ni känner nån somkan sjunga gratis? Och DJ:n - ni kan inte tänka er att spela in en massa låtar för typ 10 timmar och låta stereon/datorn spela musiken? typ att dom låtar som ni bara måste få höra på er dag lägger ni först på cd.n och vissa låtar kan ni ju ta med flera gånger.....

Ringarna är bland det viktigaste tycker iaf jag så dom skulle jag aldrig spara in på. Dom ska ni ju ha hela livet! Snåla inte där!

Svar på tråden Ni med "budgetbröllop"!?