• Mumriks blivande fru

Ni med "budgetbröllop"!?

Läser om flera som ska ha s.k. "budgetbröllop" och lyckas bjuda in typ 300 pers på en budget av 20 000:- (ok, överdriver lite). Vi ska ha 81 gäster och budget är redan uppåt 140 000:- trots att vi ska vara i lokal, inte restaurant, ha egen alkohol och catering. Inget direkt extravagant och ändå drar det iväg.

Några tips?

• Svar på tråden Ni med "budgetbröllop"!?
  • didis

Hmm hur skall det då går för oss... vi putsar bara upp våra gamla förlovningsringar eftersom ingen av oss använder ringar till vardags.

Kankse spricker förhållandet nu efter 20 år...

• Kärlek ger näring åt själen

Hehe Ush jag lider med er hihi *skojar*

didis skrev 2008-07-29 12:36:07 följande:
    Hmm hur skall det då går för oss... vi putsar bara upp våra gamla förlovningsringar eftersom ingen av oss använder ringar till vardags.Kankse spricker förhållandet nu efter 20 år...
  • didis

Ja, det kanske inte är värt att satsa på en karl som inte köper ny ring till mig?

Dags att ge sig ut på jakt efter en ny...=)

• Joeline

didis: "Hmm hur skall det då går för oss... vi putsar bara upp våra gamla förlovningsringar eftersom ingen av oss använder ringar till vardags."

Det är väl inte riktigt samma sak som att få en ring av sin mamma...!? jag skulle inte ha något emot att göra samma sak, (dvs putsa upp förlovningsringen) och jag säger inte heller att man måste ha en vigselring. Men om man HAR det, så är ju lite själva poängen att man får den vid vigseln som ett löfte och ett minne från den man gifter sig med... tycker JAG!

• didis

Joeline

vi har två barn ihop som "minne" så inte behöver jag en ring som bevis för att vi skall gå sida vid sida.

Men om man är yngre (och vågar jag skriva det; mer romantiskt lagd) kan jag förstå att ringköpet kan vara en viktig symbolhandling.

• Soon and very soon

tycker inte att mannen måste köpa ringen?? min mamma har bra lön o bara ett barn... då vi har guldet hemma så frågade hon om jag ville använda hennes o morfars att göra en ny av... ska det vara fel?? passar oss utmärkt kan då lägga pengar på en fotograf och band till festen istället!

• Fejs

Det drar iväg. Vi har budget på 110 000 kr för ca 50 gäster så er budget verkar rimlig tycker jag.

• Joeline

didis: bra att ni har hittat ett sätt som passar er!

Soon and very soon: "tycker inte att mannen måste köpa ringen?? min mamma har bra lön o bara ett barn... då vi har guldet hemma så frågade hon om jag ville använda hennes o morfars att göra en ny av... ska det vara fel??"

Jag skrev att JAG tyckte det skulle kännas märkligt om min mamma betalade min vigselring, och det förbehåller jag mig rätten att tycka... Däremot är jag ingen bröllops- eller ringguru och jag skriver inte här för att få alla att tycka som mig!

• Krokodill

Jag tycker att det är jättefint att använda gammalt guld i sin nya ring! Det blir lite historia och väldigt speciellt! Sedan om guldet kommer från bruden eller brudgummens sida spelar ingen roll! Däremot skulle det kännas knepigt för mig personligen om det var jag och min mamma som gick till guldsmeden och tittade ut en ring som hon sedan betalade! Men det är två helt skilda saker för mig!

• Soon and very soon

Mannen får ju följa med såklart!
    Joeline: tror att det var nån mer som skrav att mamman aldrig skulle batala för att det var mammens jobb,men skitsamma.
    alla är vi ju olika o bra är väll det??

Svar på tråden Ni med "budgetbröllop"!?