• Joeline

Ni med "budgetbröllop"!?

Oj, speciellt att få vigselringen av sin mamma?? Ingen kritik alltså, trodde bara det var enda "måstet" att m2b betalar...

• Joeline

didis: "Hmm hur skall det då går för oss... vi putsar bara upp våra gamla förlovningsringar eftersom ingen av oss använder ringar till vardags."

Det är väl inte riktigt samma sak som att få en ring av sin mamma...!? jag skulle inte ha något emot att göra samma sak, (dvs putsa upp förlovningsringen) och jag säger inte heller att man måste ha en vigselring. Men om man HAR det, så är ju lite själva poängen att man får den vid vigseln som ett löfte och ett minne från den man gifter sig med... tycker JAG!

• Joeline

didis: bra att ni har hittat ett sätt som passar er!

Soon and very soon: "tycker inte att mannen måste köpa ringen?? min mamma har bra lön o bara ett barn... då vi har guldet hemma så frågade hon om jag ville använda hennes o morfars att göra en ny av... ska det vara fel??"

Jag skrev att JAG tyckte det skulle kännas märkligt om min mamma betalade min vigselring, och det förbehåller jag mig rätten att tycka... Däremot är jag ingen bröllops- eller ringguru och jag skriver inte här för att få alla att tycka som mig!

Svar på tråden Ni med "budgetbröllop"!?