Inlägg från: Mumriks blivande fru |Visa alla inlägg
  • Mumriks blivande fru

Ni med "budgetbröllop"!?

Läser om flera som ska ha s.k. "budgetbröllop" och lyckas bjuda in typ 300 pers på en budget av 20 000:- (ok, överdriver lite). Vi ska ha 81 gäster och budget är redan uppåt 140 000:- trots att vi ska vara i lokal, inte restaurant, ha egen alkohol och catering. Inget direkt extravagant och ändå drar det iväg.

Några tips?

• Svar på tråden Ni med "budgetbröllop"!?
  • Mumriks blivande fru

I know! Vet inte vad jag räknar med som är så dyrt...

Ex.

Bukett - 1500
    Kostym - 2000
    Mat - 25000
    Dryck 21000 (fast där har vi tagit i och räknar med att kunna lämna tillbaka)
    Klänning - 4000
    DJ - 5000
    Solist - 5000
    Transport - 5000 (buss för våra gäster)
    Resa - 18000
    Hotell - 4500
    Ringar - 25000
    Dekoration - 5000
    Papper/tryck - 2000

Ja, där är några poster... ringarna är kanske lite dyra, men det är ju inget man vill dra ned på. Kanske dekoration och papper går att skära på?

• Mumriks blivande fru

Skille - oj vilket pangpris!!

• Mumriks blivande fru

Alltså vi har ju tänkt betala 140 000:- och det är egentligen inget problem, men det verkar som så många här varit fiffigare än jag med att spara... tänkte att ni kanske hade några tips eller kunde dela med er med lite riktlinjer vad det bör kosta :)

• Mumriks blivande fru

Yessa76 - ja vi funderade också på det där med bussen. Måste man verkligen stå för det. Det flesta bröllop jag varit på har vi själva fått ta oss hem ifrån trots att det legat lång ut.

Vi vill gärna ha en kyrkokör. Hur går man tillväga för att boka en?

• Mumriks blivande fru

Lillsnufflan - väldigt kreativt! Jag önskar att jag kunde sy :(

Jag funderar också på att göra inbjudningar etc. själv, men av någon anledning så blir det ganska dyrt ändå. Får leta billigare papper :)

• Mumriks blivande fru

Chamor - hrm... håller med dig egentligen. Varför måste man ha en buss? Vi skulle spara 5000:- redan där. Maten kanske man också skulle ta sig en titt på... det verkar som vi kan spara där med.

Tack för alla tips allihop! Ska gå hem och kolla igenom budgeten igen och försöka bli lite mer ekonomisk.

Ringarna går dock inte att spara på - har hittat mina drömringar! Finns i mitt galleri. Ska ha två diamantband och enstensringen i u-fattning. Är helt förälskad i konceptet :))

Svar på tråden Ni med "budgetbröllop"!?