Inlägg från: Kärlek ger näring åt själen |Visa alla inlägg
  • Kärlek ger näring åt själen

Vad gör ni med era brudbuketter efter bröllopet?

Jag funderar lite på att lägga den på min sambos morföräldrars grav. Och ta ut två blommor ut den och lägga på minneslunden
    Men samtidigt så hade det varit fint som min blivande svärmor sa att torka den och lägga den ihop med tiaran,slöjan o corsagen i ett vitrinskåp... Men jag vet inte än..

Det kallas konservering av buketten och kostar runt 3000kr att göra. Då tar floristen bort blomma för blomma och låter dem torka i sand för att de ska behålla formen och sedan sätter ihop den igen blomma för blomma. Det blir super fint resultat men ack så dyrt. Fråga i blomsteraffärer nära dig om de kan göra det.Då de inte är många som kan

lolinona skrev 2008-08-03 09:01:52 följande:
    hejsan, jag vet itne riktigt ännu hur vi skall göra med buketten.Men en kompis t mig var på bröllop i Danmark, då hade bruden efter bröllopet lämnat in den någonstans och fått hela pressad torkad och sen ihopsatt i en tavla.Det är jag riktigt nyfiken på!!Någon som vet mer?

Ja då blir de som de är "naturligt" alltså en rundbukett typ.

Aha okej då har jag ingen aning *tyvärr*

lolinona skrev 2008-08-03 11:58:09 följande:
    Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-08-03 11:10:58 följande:
    ja, men då är väl blommorna i sin forna form så att säga.Jag skulle vilja ha dem pressade så att de är helt platta o sen i en bukett, hrm, förstår ngn vad ja surrar om?hihi
Svar på tråden Vad gör ni med era brudbuketter efter bröllopet?