• Chokocat 080808

Vad gör ni med era brudbuketter efter bröllopet?

Har kvar dem tills de vissnar? Eller konserverar dem och sparar dem? Något bra tips på hur man enklast/billigast gör det? Vad gör man med corsagen, sparar man den med?!?

• Svar på tråden Vad gör ni med era brudbuketter efter bröllopet?
  • Brud28

Jag har nog kvar min tills den vissnar.
    Tror inte jag konserverar den, får titta på bilderna om jag vill se den igen

• fitforfight

Min ligger väldigt vissen uppe på frysen i källaren

• Duchess

Jag gav bort min bukett till en vän som hjälpte till att dekorera lokalen

• Dolliver

Kommer lägga min på vår sons grav, tycker det är en fin gest istället för att buketten samlar damm här hemma.

• sanan

min mor får den efteråt för vi ska i väg på en bröllopsresa direkt och det är ingen idé att den vissnar hemma hos utan får sprida glädje hos någon annan

• Tiger Lily

Jag tänker såklart kasta den ut bland gästerna och se vem som fångar!

• Kärlek ger näring åt själen

Jag funderar lite på att lägga den på min sambos morföräldrars grav. Och ta ut två blommor ut den och lägga på minneslunden
    Men samtidigt så hade det varit fint som min blivande svärmor sa att torka den och lägga den ihop med tiaran,slöjan o corsagen i ett vitrinskåp... Men jag vet inte än..

• Nalle Puh 40

Ska sätta den på mormor och morfars grav för de har betytt så otroligt mycket för mig och hemma bara smular den sönder och sammlar damm

• Aikmansgirl

Eftersom vi åker på bröllopsresa dagen efter funderar jag på att be sambons syster som har egen blomsteraffär att torka den åt mig !!

• Yllo

Jag lät min bukett vara kvar hos min pappa. Den har stått i en hållare hela tiden och torkat jättefint. Tärnans bukett har vi också torkat samt min mans crosage, styvsonens pressade jag och la in i minnesboken.

Så fort vi har renoverat färdigt i källaren och fått dit lite bokhyllor ska jag ta hem min bukett och hänga upp den där. Funderar lite på att lägga den i en väggvitrin tillsammans med tiaran.

Svar på tråden Vad gör ni med era brudbuketter efter bröllopet?