Vad gör ni med era brudbuketter efter bröllopet?
Har kvar dem tills de vissnar? Eller konserverar dem och sparar dem? Något bra tips på hur man enklast/billigast gör det? Vad gör man med corsagen, sparar man den med?!?
Har kvar dem tills de vissnar? Eller konserverar dem och sparar dem? Något bra tips på hur man enklast/billigast gör det? Vad gör man med corsagen, sparar man den med?!?
mamma torkade sin och har den i ett vitrinskåp bredvid några av de glasskålar o vaser de fick i bröllopsgåva (samt en del andra "släktklenoder") man kan fortfarande se hur vacker den en gång var så jag kommer göra precis som hon när jag gifter mej!
men om man vill pressa tex 2 st ska man bara lägga dom mellen typ 2 böcker???
Min svärmor dog för 3 veckor sedan vilket fortfarande känns tungt. Kommer förmodligen lägga buketten på hennes grav då hon ligger brevid min fästman far. Så sätt är det en fin gest till hans föräldrar.
Min fick pryda köksbordet tills den började se tråkig ut. Då plockade jag isär den och slängde allt utom hasselgrenarna. Dem har jag kvar...
Jag blev mycket rörd över att ni lagt det på er mormors grav...
Mina tårar började i ärlighetens namn att rinna.
Har inte ens tänkt den tanken, men min mormor hade varit jätte lycklig för min skull, den stora dagen...Lycklig och stolt...
Funderar på att dela den mellan min mormor och min svärfar som jag inte fick äran att träffa då han dog.... 2 månader innan jag träffade min blivande man...
När min mor gifte sig så hände hon upp sin bukett och min lilla bukett på väggen och lät dem torka. Nu 10 år efter hänger de fortfarande kvar, den blåa färgen på rosorna håller också i sig!
Däremot så lade min far och min lillebror sina blommor på min mammas lillebrors grav, han gick tyvärr bort alldeles för ung, så han fick på något sätt vara delaktig, och det kändes bra för alla som var där.
Så ett tips är väl att spara den, och låt den torka. Fint att se den nu faktiskt efter 10 hela år! :)
Om man vill torka den själv, är det bästa då att hänga upp den upp o ner eller?
Jag kommer inte riktigt ihåg hur min mor gjorde, men såsom jag kan minnas har hon haft den hängades på väggen, dock inte upp och ner, utan så som den "ska" vara! :)
Jag har hort att man kan spraya blommorna (forsiktigt) med harspray sa haller fargen battre..