Vad gör ni med era brudbuketter efter bröllopet?
Har kvar dem tills de vissnar? Eller konserverar dem och sparar dem? Något bra tips på hur man enklast/billigast gör det? Vad gör man med corsagen, sparar man den med?!?
Har kvar dem tills de vissnar? Eller konserverar dem och sparar dem? Något bra tips på hur man enklast/billigast gör det? Vad gör man med corsagen, sparar man den med?!?
tack för bra tips!
hade tänkt torka hela men nu ska jag nog bara spara en ros och resten får mina föräldrar ta med till min hemstad och lägga på farmors grav...
Absolut! Det e väl en jättebra lösning!
Nalle Puh 40 skrev 2008-09-14 17:49:54 följande:
Jag satte min bukett i en toalettrulle för att torka och den var inte alls fin när vi kom hem från bröllopsresan 2 veckor senare. Men nu ligger den i en papperskasse i förrådet på vinden i väntan på att bygga in den i huset vi ska bygga i framtiden! Mannens corsage försvann någonstans under kvällen på festen.
jagsatte den på min svärfars grav
Åh vad tråkigt!!!
Fick det tipset och la därför den i frysen och trodde på nåt sätt att den skulle torka fint där, så nu är det ju försent att ändra på... Jaja, får väl ta ut den och inse att det var helt fel...
Ge inte upp ännu! Det kanske funkar, jag vet inte vad som händer i lägre temperaturer Det är ju inte -30 i frysen hemma...
Så gör ingent förhastat nu utan gör som personen sa (han/hon som du fick tipset ifrån, alltså). Men låt mig gärna veta hur det gick sen, tipset låter intressant som sagt. Man lär sig nåt nytt varje dag
Ha det gott!
Eller ja, det beror ju förstås på vilken typ av frys... en del går ju faktiskt ner till runt -36 grader.
Men det är ju inte vad man brukar ha hemma, för i såna temperaturer blir ju till o med kött frysskadat
Vad var det för frys du lade buketten i? *nyfiken*
Ååå vilken bra idé- synd att jag redan slängt min. Efter den hade torkat hade den minimal likhet med hur den såg ut på sin högtidsdag. Ville minnas den som den var då, och den är ju ändå förevigad på massvis med bilder.
Känner dessutom att vi har tillräkligt med "skit" ...
Blivande Dahlin skrev 2008-09-14 21:31:20 följande:
Hihi, frysen är en helt vanlig köksfrys...
Har nu tagit ut den och gjorde som någon tidigare skrev... Spraya med hårspray... Ojoj, har ingen aning vart det här kommer sluta, haha!
Spännande! Du håller ju på med rena rama blomstervetenskapliga experiment nu...
Ska bli jättespännande att höra "hur gick det sen"!
Ha en skojsig dag!