Vad gör ni med era brudbuketter efter bröllopet?
Har kvar dem tills de vissnar? Eller konserverar dem och sparar dem? Något bra tips på hur man enklast/billigast gör det? Vad gör man med corsagen, sparar man den med?!?
Har kvar dem tills de vissnar? Eller konserverar dem och sparar dem? Något bra tips på hur man enklast/billigast gör det? Vad gör man med corsagen, sparar man den med?!?
Ganska mycket hårspray och hänga dem uppochner så ska dom hålla sig fina även som torkade. Tänk bara på om du inte vill ha en platt sida så ska du inte hänga buketten mot en vägg utan hänga fritt ett par veckor.
Nu är bröllopet avklarat. Vi åkte dagen efter och la min brudbukett och lite andra blommor som blev över på gammelmorfars grav. Det kändes jättebra.
Min bukett hade "gett upp" vid bröllopsdagens slut så det var inget att spara på
Men några rosenblad sparade jag i en fin ask. Och makens corsage har vi sparat.
Min syster lämnade in sin bukett för torkning och inramning, den har de på väggen nu och det blev hur snyggt som helst. Kostade ett par tusen minst, det var en utav bröllopspresenterna.
Min mamma jobbar med blommor och säger att de flesta blommorna blir bäst om man torkar de upp o ner. Hårspray funkar toppen för att behålla framförallt färgerna
jag plattade 2 st. la dom och ett kort på brudbuketten i en tavla som nu ska upp på vägen. det blev rätt bra
Om jag orkar ta mig till min väns grav (hon blev mördad i mars) lägger jag min bukett där. Än har jag inte orkat åka tillbaka dit till där hon begravdes, men kanske en vacker dag.
Det vore verkligen en fin gest. Vad tragiskt med din vän
Vitt guld skrev 2008-09-11 15:13:03 följande:
Förstår att det är tungt och att det inte går att förstå. Ibland är livet bara alldeles för obegripligt, hemskt, orättvist. Spelar ingen roll om någon säger "det finns en mening med allt" för när en människa mitt i livet råkar ut för någonting sådär hemskt finns det ingen mening i det. Inte som jag ser det.
Hoppas att du har stöd i ditt sorgarbete?
(((((((((((((((( kramar om ))))))))))))))))))))
Vitt guld skrev 2008-09-11 15:15:52 följande:
Fejs; .. häng den upp och ner och mörkt , då behåller den färgerna bättre , sen kan man ju konservrea men det kostar nog lite.
Lycka till !!
Min mamma torkade min. Alla rosor blev inte så vackra direkt utan lite tillknöcklade.. Har försökt flytta om några rosor som torkat snett och så så i dagsläget är min hemtorkade bukett ganska fin. Färgerna är dock inte lika vackra som på dagen men de förstår man ju Någon ros fick bytas ut så jag fick några liknande rosor som "välkommen hem fårn bröllopsresan" som jag tänkte stoppa i som ifyllnad när de torkat.. Kommer ha den någonstans tror jag.. Kanske på en byra eller så...