Vad gör ni med era brudbuketter efter bröllopet?
Har kvar dem tills de vissnar? Eller konserverar dem och sparar dem? Något bra tips på hur man enklast/billigast gör det? Vad gör man med corsagen, sparar man den med?!?
Har kvar dem tills de vissnar? Eller konserverar dem och sparar dem? Något bra tips på hur man enklast/billigast gör det? Vad gör man med corsagen, sparar man den med?!?
Sätter den på mormor och morfars grav som tyvärr inte kan vara med på mitt bröllop för jag älskar dem så otroligt mycket...
Har hört att man kan lägga dem i frysen.... någon som vet varför...?
Jag kastade helt sonika min!
Orsaker:
1. Den luktade illa redan dagen efter
2. Jag avskyr verkligen torkade blommor
3. Har redan så många vackra kort på den att jag inte behöver ha den IRL också...
Att sätta den på någons grav är nog bland det finaste som finns tycker jag! Nu har jag knappt några döda släktingar, så det blev lite svårt...
Jag kommer köra på den gamla amerikanska traditionen att kasta buketten till nån av singeltjejerna på festen. Gillar inte torkade blommor, har inga avlidna släktingar jag träffat och tycker det är trevligt om någon annan kan få lite glädje av den.
jag lämnade in min och brudtärnans bukett för konservering Ett varsitt tittskåp där vi kan ha våra smycken foto och lite tyg tillsammans med buketten
min kostade 3200 men tärnans var billigare - skåpet ingick i det priset och dessutom fick man välja vilken färg på träramen man ville ha
Vi la vår på min mans fars grav. (efter att jag hade kastt den och tjejen som grep den tyckte att jag skulle behålla den...)
Tycker att det är fint att hans pappa fick den.
Hängde min upp och ner, visste dock inte om det där med hårspray... men nu e ja inne på att kasta den ändå, har många fina bilder på den.... Den krympte ju väldigt när den blev torkad...
Jag gav min till min bästa vän och log mot hennes kille Får se om nåt händer där snart...
Ni som pressade blommorna, hur gjorde ni?