Vad gör ni med era brudbuketter efter bröllopet?
Har hört att man kan lägga dem i frysen.... någon som vet varför...?
Har hört att man kan lägga dem i frysen.... någon som vet varför...?
Åh vad tråkigt!!!
Fick det tipset och la därför den i frysen och trodde på nåt sätt att den skulle torka fint där, så nu är det ju försent att ändra på... Jaja, får väl ta ut den och inse att det var helt fel...
Hihi, frysen är en helt vanlig köksfrys...
Har nu tagit ut den och gjorde som någon tidigare skrev... Spraya med hårspray... Ojoj, har ingen aning vart det här kommer sluta, haha!
Ja eller hur!
Jag håller er uppdaterade!
Rosenpetunia:
Haha, ang. mitt experiment med att lägga brudbuketten i frysen så kan jag meddela att det inte funkat för mig...
Blev lite otålig och tog ut buketten en natt och sprayade hårspray på den (som några tipsat om). Sen blev jag återigen otålig o la in den i frysen igen så nu ligger den kvar i frysen helt brun och skrumpen, haha!
Men... min svärmor (som tipsade om att lägga den i frysen) har Näbbuketten torkandes i sin frys och den är hur fin som helst! Har dock inte torkat klart än.
Skulle vara kul att höra från Florister vad dom säger om att torka brudbuketter i frysen...
Ja du... hon säger att den kommer torka tillslut men man måste bara ge det tid...
Den är som sagt jättefin där den ligger i frysen men där kan den ju inte ligga i all evighet
Får se vad som händer men det är nog ett tag kvar på experimentet
Trevlig Helg!