• CeciliaA

Någon här som varit i Chania,Grekland???? HJÄLP!!

Jag och min m2b är jättesugna på att åka till Kreta men vet inte vart! Har en till tråd här men har inte fått så mycket hjälp, gissar att det är många som varit på Kreta så snälla hjälp oss!!

Ni som varit i Chania, hur var det? Berätta gärna om positiva och negativa erfarenheter!

Ni som varit på Kreta men andra delar av ön berätta gärna ni med, behöver alla tips vi kan få!!!

Vi kommer åka i början av oktober om det påverkar valet av ort?

Hoppas på massor med svar nu!!

Soliga hälsningar från Cecilia

• Svar på tråden Någon här som varit i Chania,Grekland???? HJÄLP!!
  • stenbruden

Vi var i Rethymno på Kreta förra sommaren och det var toppen. Fin lååååång strand och ett centrum med lite allt möjligt.
    Vi bodde kanske 2 km från centrum så vi hade inga problem med plats på stranden, vårt hotell hade egna solstolar.
    Restaurangerna ligger längs hela strandpromenaden och det var skönt att inte bo vägg i vägg med en nattklubb..

Över lag var allt toppen! Så som Grekland och Kreta är.

• feministbrud

Har varit i Rethymno som ligger nära Chania, men bara i en dag. Det var väldigt vackert. Vi bodde i Hersoissos utanför Heraklion, men det var ingen hit. Kreta är otroligt vackert så välj inte Hersonissos, för det är abra en plastig partyhåla! Det var mitt enda lilla tips.

• sussa84

Vi Åkte till Platanias eller vi bodde på gångavstånd dit, sen tog vi bussen in till Chania någon kväll. Kreta är jättefint med många fina stränder.
    Jag tyckte Platanias var en väldigt mysigt by med massa goda matställen och krogar.
    Jag tror jag skulle rekommendera att bo i nån lite mindre by och sedan ta ett par dagar i Chania.

• maja hed

Håller helt med, Chania är inte lika mysigt som Platanias.

sussa84 skrev 2008-07-23 13:18:06 följande:
    Vi Åkte till Platanias eller vi bodde på gångavstånd dit, sen tog vi bussen in till Chania någon kväll. Kreta är jättefint med många fina stränder.Jag tyckte Platanias var en väldigt mysigt by med massa goda matställen och krogar.Jag tror jag skulle rekommendera att bo i nån lite mindre by och sedan ta ett par dagar i Chania.
  • Duchess

Håller med om att Platainas är trevligt! Det är ju dessutom enkelt att ta bussen in till Chania om man vill

• CeciliaA

Tack för alla fina tips!!

Nej att man inte ska bo i Chania har jag förstått, lite för mycket liv och så. Vi är ute efter en mysig kärlekssemester med fin starnd, mycket god mat och vin och gärna med lite utflykter.

Platanias är det en by eller hur stort är det? Ligger det nära Chania? Känner mig lite dum men är inte riktigt med på alla ortsnamnen :( Någon som vill guida?

Någon med tips på ett trevligt ställe att bo på nära chania?

Kanske rent av hotellnamn?

Hoppas på fler supertips!

Tack igen på förhand!

• CeciliaA

Alla ni som svarat:

*Vilken researrangör åkte ni med?

*Vilket hotell bodde ni på?

*Hur nära till strand respektive centrum bodde ni?

*Vad hade centrumet att erbjuda? Mat? Shopping?

*Kunde man göra utflykter?

• nellie78

Jag och sambon var på Kreta och bodde strax utanför Chania. Tyckte väl att det var lite sådär, stränderna var väl inte direkt toppen..men jag är nog lite negativ efter att ha varit på underbara Kefalonia förra sommaren! För bättre semester,underbarare stränder och vackrare natur än på Kefalonia finns nog inte, iallafall inte om jag får välja! Så kan ni tänka er en annan ö ön Kreta, kika på Kefalonia!

Svar på tråden Någon här som varit i Chania,Grekland???? HJÄLP!!