Inlägg från: CeciliaA |Visa alla inlägg
  • CeciliaA

Någon här som varit i Chania,Grekland???? HJÄLP!!

Jag och min m2b är jättesugna på att åka till Kreta men vet inte vart! Har en till tråd här men har inte fått så mycket hjälp, gissar att det är många som varit på Kreta så snälla hjälp oss!!

Ni som varit i Chania, hur var det? Berätta gärna om positiva och negativa erfarenheter!

Ni som varit på Kreta men andra delar av ön berätta gärna ni med, behöver alla tips vi kan få!!!

Vi kommer åka i början av oktober om det påverkar valet av ort?

Hoppas på massor med svar nu!!

Soliga hälsningar från Cecilia

• Svar på tråden Någon här som varit i Chania,Grekland???? HJÄLP!!
  • CeciliaA

Tack för alla fina tips!!

Nej att man inte ska bo i Chania har jag förstått, lite för mycket liv och så. Vi är ute efter en mysig kärlekssemester med fin starnd, mycket god mat och vin och gärna med lite utflykter.

Platanias är det en by eller hur stort är det? Ligger det nära Chania? Känner mig lite dum men är inte riktigt med på alla ortsnamnen :( Någon som vill guida?

Någon med tips på ett trevligt ställe att bo på nära chania?

Kanske rent av hotellnamn?

Hoppas på fler supertips!

Tack igen på förhand!

• CeciliaA

Alla ni som svarat:

*Vilken researrangör åkte ni med?

*Vilket hotell bodde ni på?

*Hur nära till strand respektive centrum bodde ni?

*Vad hade centrumet att erbjuda? Mat? Shopping?

*Kunde man göra utflykter?

• CeciliaA

Sommar 09:

Vill du utveckla vad du tyckte var tråkigt?

Alltid bra att få veta negativa saker så man kan undvika dem, hoppas på svar!

• CeciliaA

nellie78:

Kefalonia låter spännande! Vad fanns det att göra på ön? Bra restauranger? Fin strand? Shopping? Sevärdigheter?

Vill veta allt :)

Skriv gärna negativa erfarenheter med om det finns saker man ska undvika.

Mvh Cecilia

• CeciliaA

Tack för alla fina svar, känner mig inte alls så säker på vart vi ska åka ännu men det blir nog en grekisk ö och jag tror det blir kreta, men inväntar massa resekataloger så man kan ta en rejäl kik. Tycker det är så svårt när man ska sitta och jämför på internet.

Vidare kan jag påpeka att varken jag eller min m2b har körkort så att hyra bil är inte aktuellt. Vi vill alltså bo nära allt som man vill ha tillgång till, mycket bra restauranger, fin strand, iallafall lite affärer och möjlighet att ta oss iväg på sevärdigheter. Gärna i ett trevligt område som man kan promenera/vandra i..

Jakten går vidare!!!!

• CeciliaA

suzem:

Åh det vore jättesnällt! Hur ser naturen ut i Platanias, är det en sliten stad/by? Hur stor är den? Vi vill som sagt ha nära till allting men långt från festande och sånt som tyvärr brukar "sunka ner" området.

Berätta gärna mer!! Vad har du bott på för hotell? Vad har ungefär dina resor kostat?

Ser fram emot att få bilder med :) Jättesnällt! Tack!

• CeciliaA

Teapot:

Tack för att du delger av din erfarenheter!

vad var det med chania som du inte tyckte var bra? Utveckla gärna lite mer vad du inte gillade.

Hur stort är Platanias, vad finns där? Fanns det gott om restauranger och sånt? Antar att det inte finns mycket till shopping där?

Berätta gärna lite mer!

• CeciliaA

Originalrosen: tack för ditt långa informativa inlägg, att bo i sissi känns inte så aktuellt för oss tyvärr då det verkar vara alldeles för litet. Vi vill på nära chania, funderat på nea chora, platanias, agia marina eller agii apostolli.

Vet du nåt om de ställena?

Mvh Cecilia

Svar på tråden Någon här som varit i Chania,Grekland???? HJÄLP!!