Inlägg från: nellie78 |Visa alla inlägg
  • nellie78

Någon här som varit i Chania,Grekland???? HJÄLP!!

Jag och sambon var på Kreta och bodde strax utanför Chania. Tyckte väl att det var lite sådär, stränderna var väl inte direkt toppen..men jag är nog lite negativ efter att ha varit på underbara Kefalonia förra sommaren! För bättre semester,underbarare stränder och vackrare natur än på Kefalonia finns nog inte, iallafall inte om jag får välja! Så kan ni tänka er en annan ö ön Kreta, kika på Kefalonia!

• nellie78

Vi hyrde bil en dag och startade tidigt på morgonen och när kvällen kom hade vi kört runt hela ön och tittat på massa fint! Det finns bland annat en underjordisk sjö (Melissani cave) Myrtos Beach (som är europas 3:dje vackraste strand och helt fantastisk!)
    En dag tog vi en båttur till Ithaka som sägs vara Odysseus hem-ö. Stränderna är fantastiska med mjuk varm sand och kristallklart vatten.
    Vi bodde i Lassi som är en turistort men bor man där har man promenadavstånd till huvudstaden som heter Argostoli och är jättemysig med små fina restauranger längs hamnpromenaden.
    Kika gärna in på familjeliv.se mitt namn där är skånetös78, så hittar du lite bilder från vår resa!

CeciliaA skrev 2008-07-23 18:46:18 följande:
    nellie78:Kefalonia låter spännande! Vad fanns det att göra på ön? Bra restauranger? Fin strand? Shopping? Sevärdigheter?Vill veta allt :)Skriv gärna negativa erfarenheter med om det finns saker man ska undvika.Mvh Cecilia
Svar på tråden Någon här som varit i Chania,Grekland???? HJÄLP!!