Inlägg från: suzem |Visa alla inlägg
  • suzem

Någon här som varit i Chania,Grekland???? HJÄLP!!

Apollo har jag alltid åkt med då jag har åkt till Chania kusten. Jag bodde mitt i platanias då man hade bra avstånd till allt. Vill man ta det lugnt o ligga på stranden kan man göra det och vill man festa järnet kan man göra det oxå. Det finns nåt för alla och det går bra med bussar till allt runtomkring. Ska åka dit nu för 4:e gången den 15/8. Ska lägga upp lite bilder sen så kan du se hur det ser ut =) Lycka till!

• suzem

Shopping och restauranger är det dom har mest av =)

• suzem

CeciliaA: Iår bodde vi på Indigo Mare som ligger på stranden! Fantastiskt fräsht hotell med mycker trevlig personal och städninge alla dagar utom söndag.
    Vi tog en charter och betalade 11000.
    I platanias kommer folk från hela ön på kvällarna för att äta middag och träffa vänner. Det är inte allt för mycker turister och många greker semestrar på Kreta vilket jag tycker är härligt!
    Bor du i Platanias så har du allting garanterat nära, shopping av alla dess slag, resturanger till tusen, caféer, barer, dansställen, aktiviteter för stora och små, ja allt! Jag kan absolut rekommendera att ni åker dessa små tåg, de åker runt på ön och man hinner se väldigt mycket! De kostar ca 15Euro(150skr) per person och det är helt klart vårt det. Annars kan du hyra bil eller mc. Vill du veta nåt mera så fråga på, jag har stor erfarenhet av Platanias =) Kraaam

Svar på tråden Någon här som varit i Chania,Grekland???? HJÄLP!!