Inlägg från: valkyriana |Visa alla inlägg
  • valkyriana

Hur får man ihop 150.000?

Vi har båda sparat och köpt saker i ett år. Då jag har varit mammaledig och jobbat 40 %/ mammaledig 60% sedan ett halvår tillbaka.
    Ringarna var det första vi köpte och de betalade han av sina sparpengar. De stod för nästan 1/3 del av budgeten(40000).

Vi har två barn.
    Vi har fått snåla lite, men ändå varit en vecka i Danmark i år och vi var 2 veckor i Kroatien förra året.
    Har tänkt ekonomiskt i varje köp jag gjort i stort sett. Det är en markant skillnad på hur man ska "slösa" till bröllopet. Frisör, makeup, hotellnatt, resa till kuba mm

• valkyriana

Jag måste säga att jag är imponerad att du lyckas lägga undan 3000-7000 i månaden som student! Hur lyckas du med det? Har du ett jobb också då? Enbart nyfiken

SaraPayam skrev 2008-07-24 08:59:19 följande:
    Hej!! Jag håller med tjejerna som har skrivit innan. Jag kan ju bara kolla på hur jag & min m2b har gjort, vi har det första ett sparande sen innan & vi kommer att kunna spara under ett helt år till. Jag lägger undan MINST 3 000 i månaden & jag studerar (men jag lägger däremot inte pengar på onödiga kostnader)& vi lever väl lite mer ekonomiskt just nu, men unnar oss ändå vissa saker :)Vi kommer inte att få några/något bidrag i från våra föräldrar (vill inte att de ska belastas för att vi ska gifta oss).Vår budget kommer att ligga på ca 250 000 & då kommer vi ha 70 gäster. (Så jag hör ju egentligen inte hit heller) :)Jag tror att allt är möljigt, om man bara planerar & tänker sig för. Sen behöver man ju självklart inte hyra ett slott mm så som vi ha gjort :)
  • valkyriana

Jag menade hur VI kommer slösa på bröllopet, till skillnad hur vi har tänkt ekonomiskt och sparat i ett års tid.

SaraPayam skrev 2008-07-24 09:28:32 följande:
    Valkyriana: Självklart ska man inte "slösa" & inte sätta sig i skiten för att man ska gifta sig, det anser inte jag heller. Men alla prioriterar vi olika & vill ha olika saker olika mycket :)Tror att det kan bli ett lika fint bröllop om man så lägger 150000 eller 250000 kronor på ett bröllop :)
Svar på tråden Hur får man ihop 150.000?