• MilosMamma

Hur får man ihop 150.000?

Alltså hur gör nu?
    ursäkta uttrycket men skiter ni pengar?

Vi har räcknat på ett bröllop på 90 pers för ungefär 40 000, sen
    är det MASSOR med folk som ska ha ett bröllop för 150.000 HUR får ni ihop dom pengarna, det är ju inget man drar in extra över typ ett år? eller?

• Svar på tråden Hur får man ihop 150.000?
  • Pumpkin

Man kanske inte bara sparar ett år?
    Man kanske får bidrag från familjen?
    Man kanske redan har ett sparkapital?
    Man kanske tjänar riktigt bra på sina jobb?

Vi sparade ihop ungefär hälften av ovannämnda summa på ett år utan större problem och då har vi ganska normala inkomster.

• Tooticki

Olika människor tjänar olika mycket, har olika höga utgifter och prioriterar olika. Dessutom har inte alla barn, vilket självklart kostar en slant.

Vi sparar 10 000 kr/mån och kan ändå leva gott med restaurangbesök, shopping och annan vardagslyx så för oss var det lätt att spara ihop pengarna.

• MilosMamma

Oke då är det en hel del höginkomsttagare här räknar jag med, och snälla föräldrar.

det var inte menenigen o låta nedlåtande utan det var mest en undran då det skulle vara helt omöjligt att kunna lägga undan en sådan summa.

• Tooticki
    MilosMamma skrev 2008-07-24 08:32:08 följande:
    Oke då är det en hel del höginkomsttagare här räknar jag med, och snälla föräldrar.det var inte menenigen o låta nedlåtande utan det var mest en undran då det skulle vara helt omöjligt att kunna lägga undan en sådan summa.
    Hmm, jag tror INTE att det är övervägande höginkomsttagare här.

Hur ser ert liv ut? Har ni lån på bostad? Hur många bilar har ni? Hur många barn? Är någon av er kanske föräldraledig?
  • slävik

du, jag har också undrat.. min lön är slut senast den 15de hur jag än gör så vi lånar 40000 till bröllopet. men det är ju så att alla kan inte vara miljonärer, och där har vi dragit det korta strået då.. tur att man kan leva på kärlek

• Pumpkin

Jag tror inte heller att majoriteten här är höginkomsttagare. Och långt ifrån alla ska ha bröllop för 150000kr, har du inte sett alla budgettrådar?

• MilosMamma
    Tooticki skrev 2008-07-24 08:34:38 följande:
    Hmm, jag tror INTE att det är övervägande höginkomsttagare här.Hur ser ert liv ut? Har ni lån på bostad? Hur många bilar har ni? Hur många barn? Är någon av er kanske föräldraledig?
    Haha jadu vi har precis köpt oss en villa för 1,6 o de e mycket pengar när man inte bor i storstan =)
    Vi var ju självklart tvunga att låna hela summan, vi har sparat ihop 50.000 men dom pengarna vill jag inte röra då det ska vara en buffert ifall nått händer, den ska även byggas på.

vi har en son som snart blir 1 så han kostar ju inte så mycket.

nu har vi bara en bil kvar hade nyss 3 st o en hojj.
    Japps jag är mammaledig till hösten.
  • MilosMamma
    Tooticki skrev 2008-07-24 08:39:48 följande:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-7/m2900535-1.ht...Här kan du läsa vad folk lägger på sina bröllop.
    Jo läste den förut....
    Alltså jag är helt ny på denna sida, har bara vart inne 2-3 dagar nu.
    Vi kolla på budgetverktyget här o fick fram att de skulle kosta ca 40 000, o sen när man ser att de kommer kosta en del mer för ganska många så börjar an ju fundera på om man har räknat rätt osv.
    Man blir lite orolig att man inte får det bröllopet man tänkt för dom pengarna vi tänk.
  • Tooticki

Mitt tips är att ta i i överkant. T ex hade jag budgeterat 1500 kr för brudbuketten, den kostade 650 kr. Då får man inga obehagliga överraskningar.

Svar på tråden Hur får man ihop 150.000?