• MilosMamma

Hur får man ihop 150.000?

Alltså hur gör nu?
    ursäkta uttrycket men skiter ni pengar?

Vi har räcknat på ett bröllop på 90 pers för ungefär 40 000, sen
    är det MASSOR med folk som ska ha ett bröllop för 150.000 HUR får ni ihop dom pengarna, det är ju inget man drar in extra över typ ett år? eller?

• Svar på tråden Hur får man ihop 150.000?
  • Mumriks blivande fru

Fanny och Theos mamma - coolt att köpa så mycket på ebay. Tänkte också prova men jag är lite feg. Några tips?

Den där metervaran vitt tyg är det ikea?

• SaraPayam

Jag köpte min klänning på tradera, vilket jag inte rekommenderar, har aldrig varit så orolig som jag va innan jag fick hem den.
    Visst den är jättefin, men säljaren va jätteotrevlig. Men sen finns det ju de som är bra :)Råder dig till att komma på deras betyg.... :)

• Madam Mim

Hej,

Mitt bästa tips är tyvärr väldigt tråkigt... Använd något sorts budget verktyg. Jag har gjort ett eget i exel där jag skriver in alla verkliga kostnader och då ser jag hur det förändrar slutsumman. Det är lätt att det springer iväg när man gör oplanerade inköp på extra "lull lull".

Jag hoppas själv på att klara mig under 80 000:- med 85 gäster. Ska göra maten själv, eller rättare sagt be vänner och familj att hjälpa till.

• SaraPayam

Jättebra tips, så har vi med gjort :)

• Fanny och Theos mamma

Jag var också lite orolig för klänningen på tradera, men efter att ha provat den ena efter den andra 10.000 kr klänningen som inte satt perfekt, så tänkte jag skit samma, jag sparar ju 8.000.
    Jag mailbombade dock säljaren att jag ville ha flera bilder och se en i verkligheten, så jag fick komma hem och prova:) Jättebra och trevlig säljare!!Näbbklänningarna fick jag också många bilder på och blev helt galen av lycka när jag fick hem dem, 3 underkjolar på varje, pärlbroderade så otroooligt vackra och stilrena för nästan inga pengar alls!! Ringen kollade jag först på tradera, sedan gick jag och provade ut exakt samma ring hos guldsmeden som där var mer än dubbelt så dyr:) Det krävs lite pyssel och knåp, men jag är super nöjd.
    På E-bay kan man köpa hur mycket dekorationer som helst. Vad sägs om 100 vita organza påsar för 0.99 dollar (frakt på 6.90) Jag skall fylla mina med vita och rosa dragéer och använda som bordsplacering (knyter fast en bit kartong på varje påse)
    Våga kräva och ställa frågor när du handlar på e-bay och tradera. Säljarna brukar aldrig neka flera bilder ,frågor om mått medmera.. Jag köpte min metervara på rea men det finns säkert på ikea också
    Lycka till!!!

• Fanny och Theos mamma

Använder också budgetverktyg och skriver upp varje krona.. Skittråkigt men det enda som funkar!!

• SaraPayam

Det är ju bra. Den jag köpte klänningen utav va enbart otrevlig, men som tur är så blev det ju bra i alla fall :) Kul att du har hittat allt till så bra pris :) Jag försöker lägga upp bilder men lyckas inte...hmm irriterande.

• Tooticki
    SaraPayam skrev 2008-07-24 14:49:51 följande:
    Det är ju bra. Den jag köpte klänningen utav va enbart otrevlig, men som tur är så blev det ju bra i alla fall :) Kul att du har hittat allt till så bra pris :) Jag försöker lägga upp bilder men lyckas inte...hmm irriterande.
    Bilderna kanske är för stora. Bröllopstorget klarar inte foton som är större än 2 mb.
  • SaraPayam

Nä jag har kollat det, den ligger på 111 kB, det borde väl inte vara för stort, eller?

• Tooticki
    SaraPayam skrev 2008-07-24 14:57:12 följande:
    Nä jag har kollat det, den ligger på 111 kB, det borde väl inte vara för stort, eller?
    Nej, man tycker inte det. Har du en PC? Välj Öppna med - Microsoft Office Picture Manager - Redigera bilder (högst upp) - Välj storlek så får du upp olika webbanpassade alternativ.
Svar på tråden Hur får man ihop 150.000?