Hur får man ihop 150.000?
Vi skall ha ett bröllop i september för ca 50 pers + en massa barn! Vi har en budget på ca 20.000 och som det ser ut nu kommer vi att lyckas finfint. Jag har köpt min drömklänning på tradera, splitter ny för 1798 kr!! Mycket finare än de jag provat i bröllopsaffärerna+ att den är mått sydd och sitter som en smäck!! Väska och slöja ingick..
Ringen är en liten enstensring med liten diamant för 2000kr Hår smink, naglar och brudbukett gör jag själv tillsammans med tärnan!
Hyrt en jättebillig liten lokal genom kyrkan och skall ha ett lånat partytält utanför. Buffé som vi gör själva. Maken och lilla sonen får matchande västar och plastronger från ebay, likaså brudnäbbarna som får 3 st underbara rosa klänningar, allt för ca 150 dollar. Bröllopstårtan gör en kompis, de mesta av dekorationerna skall jag ta hemifrån. Murgröna har jag hittat på flera ställen som växer vilt. Jättefint! Gjorde själv dekorationerna med en pyttebudget till en kompis bröllop. Alla var jättenöjda och det såg riktigt proffsigt ut:)
Dukar köper vi vit metervara för 19 kr metern. Det finns massor av tips på olika hemsidor och med lite fantasi är det lätt att kopiera dyra dekorationer med billiga.. Bröllopsnatten har vi bokat med coop forum två nätter för 1398 kr (jag vet inte så glamoröst men vi får vara i fred två hela nätter i vacker miljö)
Huvudsaken för mig är att det blir en mysig tillställning som blir vacker för just oss. Vi skall ju leva hela livet tillsammans och har massor av tid på oss att göra mysiga saker.
För mig är det som att slänga pengar i sjön när man slösar så mycket pengar på en enda dag. Men alla gör ju som man vill.. De trevligaste bröllopen jag har varit på har varit budget. Prinsessbröllopen har för mig känts riktigt tråkiga och opersonliga. Lägg ner lite omtanke på detaljerna och musikval så blir det minst lika fint som bröllop med pompa och ståt!!
Det skulle vara jätteroligt om flera kunde dela med sig av sina budgettips så kan vi alla få ett vackert bröllop utan att bli ruinerade..