• Dsy04

Hur får man ihop 150.000?

förlåt att jag lägger mig i...men jag undrar bara så här.

är inte studielån ett möjlighet för att klara av ekonomin när man studerar ett yrke , ett yrke för sin framtid?

det finns en bok som handlar om de samhälles sociala problem
    den heter:- Klass är du fin nog av Annely jordahl (rekommenderar boken)

där interbjuas flera personer om hur de ser klass o hur de lever i olika klass..

och ena tjej som blev interbjuat sa att många i medelklass samhälle är anti att låna pengar på sin framtid
    studielån vill de inte låna fast det är för framtiden.

jag menar studerar du en bra utbildning så kan du betala av den fort, min sambo studerade ett bra yrke och han har betalat av det jätte fort.

sara p lånar pengar för att studera o sen är det egen val att hon lägger undan för sitt bröllop.

andra får bidrag av sina familjer som har sparat hela livet o den bidrag de tar emot av familj använder de på sitt bröllop o bidragen förvinner i en dag

det finns de som inte har råd att spara och de låna på banken

alla gör på olika sätt.

men det betyder inte att du som läser detta har rätt(jag menar vem som heslt)

(förlåt mig för stavfel jag är mycket dålig på att skriva)

• Dsy04

förlåt TS för att jag skrev ot ämne

hur får vi ihop pengar för bröllopet..ja säg det, jag jobbar inte. sambo jobbar vi sparar varje månad minumun 10 tusen o några gånger 20 tusen eller 15 tusen det beror på hur många räkningar som kommer det finns de tunga månader o de sätter vi 10 tusen

de pengar vi sparara är egentligen för att vi vill ha ett bostad nånstans i sverige eller här ...vi vet inte exakt och därifrån har vi eller kommer vi att ta pengarna till bröllopet

vi kommer att bli 40 pers +16 barn vet ej hur mycket det blir för allt för att för vinet champagne fri bar blir ett pris som vi inte kan betla i förväg maten blir lite billigare ca 20 tusen sen är det massa annat som är luften ...men som ska fixat när sambo kommer hem

• Dsy04

tooticki

det du beskrev är ditt ekvation inte andras...

• Dsy04

men om man ser det så här
    efter att hon har läst klart kommer hon förhoppnings visst få ett bra jobb och då kommer hon att jobba o ha råd att betala av sin studielån

• Dsy04

milos mamma jag vet att du undrar om mig
    vi bor i utlandet och föruttsättningar här är helt annorlunda är i Sverige

sambo har ett bra jobb med bra pengar så jag behöver inte akut jobba heller, fast jag studerar på nätet heltid

• Dsy04

tooticki

Jag vet o jag förstår, men jag förstår inte att folk trackar ner folk med sina kommentarer.
    varför inte accepterar att det är hennes egen val.

kanske hon tycker att det är obekvämt att få pengar o allt från sin framtidsman
    kanske hon vill också lägga undan o hjälpa till men hon kan inte för att hon studerar o då valde hon att lägga undan från csn....inte vet jag

alla vi är olika lever olika värld o har olika problem problem o ser saker o ting annorlunda

• Dsy04

milos mamma
    men måste det vara just 90 pers? hehe sänk ner o då blir det mindre pengar att lägga till

vi har maaaaaaaaaaaaaaaassa folk man skulle vilja bjuda men vi vill inte lägga alla våra sparade pengar till bröllop om du förstår vad jag menar.

vi tog de näsmaste

• Dsy04

milos mamma
    hehe ojdå hehe....ja du inte lätt när det är de närmaste är 90, när planerar ni att gifta er?

har läst på massa trådar att buffe är ett billigare o godare alternativ... om du har gott om tid börja o kola nu... va priser på catering ligger så kan du se vad det kan ligga på.

jag menar de måste sänka om man säger att det är till 90 pers...

• Dsy04

nää tjejer...nu måste jag o ta o simma lite hela jag är fuktig till o med kläderna...ska bada..
    lämnar tråder ha en underbartt dag!!

kommer in senare o läser tråden få se va ni ger milosmamma får råd
    bye/

Svar på tråden Hur får man ihop 150.000?