Hur får man ihop 150.000?

Tycker det är väldigt fint av er att bjussa alla gästerna på boende dock. Såg att du skrev det i en annan tråd!

Får förresten be ts om förlåtelse här då tråden tog en annan riktning. Hoppas du inte känner dig allt för påhoppad SaraPayam. Blir lätt missförstånd och onödigt spämd stämning i dessa forum ibland
Ja idag ska jag först försöker överleva dagen på mitt jobb där jag itne trivs.. Och nu har jag heller inget att göra.. Usch.. en ikväll ska jag bättre på brännen (gifter oss om TVÅ!! veckor) och göra fler små rosor till våra "tårtbakelser" så jag slipper göra allt sista veckan. Jag gör typ nästan allt till vårt bröllop (är ju ändå en "ekonomisk" tråd det här) men det är inte alltid det blir billigare men jag älskar att göra saker själv och få det på mitt vis. Ibland känns det stressigt men samtidigt roligt att verkligen sätta sin prägel på sitt bröllop.
Förresten tillbaka till ämnet.
Vi lägger ca 90 här i samband med bröllopet. Då inkluderar vi dykcert vi tog för bröllopsresan, bröllopsresan och bröllopet. Dessa har vi sparat ihop på 6 månader. Jag lever typ på existensminimum och min lön går typ till bröllopet men vi får det vi vill ha och jag lider ingen nöd
Har mat på bordet och säng att sova i
Jag har ingen bil, och typ inga fasta utgifter. Så jag sparar ca 8000 i månaden, min m2b sparar lite och vi får 10 000 av våra föräldrar. Restskatten på 17000 gick till bröllopskassan också..
*brännan inte brännen
Ja usch det är itne roligt men här på landsbygden finns inte så mycket heller att välja på och flytt är nu oaktuellt.. Härligt med turkiet. Vi åker till Thailand om 2,5 vecka Vill vara BRUN!!
Mumriks blivande fru skrev 2008-07-24 11:46:59 följande:
Det bäste jag har hört om var någon som önskade sig ett bröllop! De la ut en lista med saker de ville ha, önskade sig, klänningen & ringarna antar jag att de fixade själva men alla mat, dricka, dekorationer m.m. tog gästerna hand om och det blev fantastiskt!