Mumriks blivande fru skrev 2008-07-28 08:00:52 följande:
LoveUnits - håller med dig! Jag försökte lägga in i den här debatten att ett bra tips är att se över hur mycket man spenderar på olika saker och ofta inser man att det går att dra ned på utan att leva som på existensminimum (men tråden verkar ha bytt riktning lite nu).Milos mamma - jag måste bara fråga. Inget illa menat alls för jag har inga barn och vet inte hur det funkar med mammapeng, men VEM förväntas kunna leva på 5500 kr i månaden och försörja ett barn?
Ja säg det, vi får ju 1000 i barnbidrag med, men Milo går ju först, o jag tjänar nte ens det lägsta av föräldrapeningen, möjligt att jag fått ut 10 ist om jag hade haft en normal gravisitet där ja kunnat jobba längre på heltid men det fick man ju inte bestämma tyärr.
Visst att de blivit sålt vissa månader när flera stora räkningar kommit. Men då drar jag ner på att andväna bilen mindre dyr mat etc etc, Milo ska alltid ha vad han behöer, sen har jag turen att få kläder av min moster då hon fick barn nästan exakt 1 år innan mej så Milo vöäxer i snygga moderiktiga kläder i rätt tidpunkt på året så där har vi tjänat ganska mycket på.