• Yllo

Är det värt tiotusentals kr?

Om det var värt det? Både ja och nej. Vårt bröllop gick på ca 45.000 kr och skulle nog ha varit värt varenda slant om allt gått som planerat. Tyvärr vart det en del strul med vår toastmadame som gjorde sitt yttersta för att förstöra vår dag.. så med tanke på det NEJ det var det inte värt. Om vi dock bortser från den där kvinnan så hade vi ett helt underbart bröllop och då är svaret på din fråga JA.

Vi har planerat att förnya våra löften om några år och då kommer vi nog att satsa ungefär samma summa, eller ev mer, fast då kommer vi inte att bjuda den där kvinnan som förstörde vår dag.

• Yllo

Chamor: Vår galna toastmadame... vad hon gjorde..
    1. Lurade i mig sprit hos frissan trots att jag uttryckligen sagt att jag inte fick dricka alkohol (åt medicin som kan bli livsfarlig om man dricker alkohol)
    2. Sa åt min man att jag ville ställa in bröllopet
    3. Slet sönder min brudklänning.
    4. gjorde sönder min slöja.
    5. Slet ut mig ur pappas bil när vi kom till kyrkan så att jag stod på näbben på kyrktrappen (en stor fin vit blåval som låg där och kavade inför alla gäster).
    6. "Glömde" informera gästerna vart dom skulle gå.
    7. Slet ut mig ur bilen när vi kom fram till restaurangen.
    8. Grabbade tag i brudklänningen och släpade iväg mig genom ett buskage.
    9. Ändrade mina planer med serveringspersonalen om var jag och min man skulle komma in. Hon släpade upp oss för en baktrapp där vi inte ens kunde gå i bredd. Inte fick vi våra glas för brudskålen heller.
    10. Ändrade på alla mina order till serveringspersonalen.
    11. Förkunnade högljud... genom att i princip plinga i glaset.. att hon minsan skulle gå och "Hjälpa bruden att PISSA"
    12. Informerade inte om att vi skulle skära upp bröllopstårtan.
    13. Informerade inte våra gäster om att det nu var dags för brudvalsen, vilket gjorde att 70% av dom missade vår första, och enda, dans tillsammans.
    14. Satt och tog åt sig äran för allt som rörde bröllopet.
    15. Höll det mest pinsamma tal jag någonsin varit med om. Våra gäster skruvade rejält på sig i stolarna och jag ville bara sjunka genom jorden.

Det var mycket mycket mer.. men orkar inte tänka på allt. blir så ledsen då.

• Yllo

Anja 19 juli 2008 och Krokodil:
    Det var en gammal vän till mig som jag känt i över 10 år. Vi trodde faktiskt att hon skulle klara av uppgiften då hon skrutit flera gånger om hur duktig hon varit som toastmadamme tidigare + att hon tycker om att synas och höras.. Därför valde vi henne, men med facit i hand skulle vi ha valt någon annan *suck*

Mikabella: För oss var det allt, d.v.s. kläder, skor, trycksaker, gåvor, dekorationer, festen, hotellrummet.. ja allt förutom vigselringen

Svar på tråden Är det värt tiotusentals kr?