• SPOM

Är det värt tiotusentals kr?

Såhär i efterhand, tycker ni att bröllopet var värt 30000-250000 kr eller hur mycket som ni nu betalade?

Jag förstår om det är en dröm att gifta sig för en del men alla dessa pengar?
    Jag och min blivande kommer att gifta oss nästa helg men det är ett mycket mycket litet bröllop:) för ingen av oss "orkar" vara i centrum (får nog av det på jobbet båda två)....dessutom är det borgerligt då ingen av oss är "troende". Efterråt skall vi äta en luxurios bröllopsmiddag på restaurang och njuta av vår dag...hon och jag:). Dagen efter kommer vi att gotta oss i en god frukost halva dagen innan vi packar för vår 2 veckors resa som vi åker på dagen efter.

Enkelt, billigt men framförallt.....vi har ingått ett äktenskap, vi tillhör nu varandra:)

Vi är bjudna på två bröllop nu i augusti och vi säger ofta till varandra att det känns så skönt att vi inte behöver gå och vara nervösa eller oroliga för att allt inte klaffar när det börjar bli så "stora" bröllop.

Jag klankar inte ner på er som slår på stort såklart utan jag är endast nyfiken på hur det känns såhär i efterhand?

• Svar på tråden Är det värt tiotusentals kr?
  • Mikabella

hej alla glada brudar...

Skickar en lite kram till dig Yllo. Vilken galning!

Vill bara sno tråden lite...Vad räknar ni in i ert bröllopsbudget? När ni säger 45000 tex gäller det då bara festen eller kläder, ringar o resa oxå?

• Anja 19 juli 2008

Yllo

lider med dig, men vem var denna tjej, en nära vän??? låter inte klokt? Kände ni innan att ni trodde att hon skulle fixa detta eller hade ni tvivel?

som svar på TS fråga, vårt bröllop har nog gått på drygt 100.000 kr, kanske t.om 120.000 kr och var värt VARJE krona

Utan tvivel...

Visst är det MASSOR av pengar men oj vilken dag vi hade. Visst hade vi kunnat ha en helt otrolig dag för mindre pengar men nu kunde vi bjuda alla vi ville, bjuda på VAD vi ville, bjuda på all dricka och festa o pampiga salar som verkligen gjorde att festen kändes FESTLIG på ett helt annat sätt än andra fester vi vi varit på coh vi hade ett helt SUVERÄNT band osv.

Helt klart värt det

• Krokodill

Var hon hög, eller? Vem var det? Väninna, syster?

• Anja 19 juli 2008

Mikabella jag räknade in allt utom resan

Klänning
    bukett
    ringar
    barnens kläder
    festhyra
    personal
    mat
    dryck
    bandet

etc...

• SPOM

GME76 080802 skrev 2008-07-24 10:51:31 följande:

Vi lägger inte ut så himla mkt pengar på vårt bröllop men vi lägger inte heller en massa pengar på en 2-veckors bröllopsresa . Tror vårt bröllop går på ca 45 000:- inkl kläder o ringar och då har vi haft ganska många bra kontakter gällande olika grejer. Tycker ingen ska behöva försvara sin bröllopsbudget. Självklart finns det säkert ngn som ångrar sig men det gäller ju även bilköp och annat i livet.
    Kul att dom flesta tycker det var värt pengarna men riktigt synd om Yllo. Hoppas er fönyelse av löftena blir bra:)

GME76 080802, Ingen behöver försvara sin budget utan som jag skrev så klankar jag inte ned på någon utan undrar enbart hur det känns såhär i efterhand!
    Vi lägger inte pengar på någon bröllopsresa heller utan det råkar passa så bra att vi åker på en utav våra årliga resor precis efter. Visst kan man kalla det bröllopsresa då men vi hade ju rest oavsett:)
  • chamor

Men Yllo! Lider med dig! Vilken människa!!! Jag som tycker vår toastmadame varit snäsig!

• Yllo

Anja 19 juli 2008 och Krokodil:
    Det var en gammal vän till mig som jag känt i över 10 år. Vi trodde faktiskt att hon skulle klara av uppgiften då hon skrutit flera gånger om hur duktig hon varit som toastmadamme tidigare + att hon tycker om att synas och höras.. Därför valde vi henne, men med facit i hand skulle vi ha valt någon annan *suck*

Mikabella: För oss var det allt, d.v.s. kläder, skor, trycksaker, gåvor, dekorationer, festen, hotellrummet.. ja allt förutom vigselringen

• Tooticki

Vårt bröllop kostade 50 000 kr, weekendresan vi gjorde direkt efter kostade 15 000 kr och bröllopsresan som vi har kvar kommer att ha kostat oss 60 000 kr när vi är klara.

Eftersom vi redan hade mycket pengar och därför inte behövde snåla på något, varken kring bröllopet eller i vardagen, känns det inte som om att pengarna är bortkastade. Det var en fantastisk dag som vi är nöjda med, vi fick den som vi ville ha den och allt flöt perfekt.

Det viktigaste var och är för oss dock att vi blev gifta och planerar en gemensam framtid!

• Tooticki

Oj nu var jag för snabb på knappen!

Vårt äktenskap hade varit lika mycket värt om vi vigts ensamma och tagit en latte på stan efteråt, vi är bara lyckliga över att vi kunde dela denna dag med nära och kära och medvetna om att vi är priviligerade som kunde lägga pengar på det.

• aikidoaasa

Jag tycker att alla ska ha en budget som passar dom. MEN som en viss person vi känner så ska man INTE tävla om vem som kan ha det finaste brölloppet. (speciellt om man tävlar mot en som inte har en så jätte bra ekonomi så att de vill ha ett mindre bröllop.)

Svar på tråden Är det värt tiotusentals kr?