• Hofsan

Hur har ni det ekonomiskt???

Vi har det exakt som Mikabella.

• Hofsan

Glömde ju skriva att jag absolut inte skulle vilja betala min sambos fallskärmshoppning(som kostar en he del) och jag hade inte velat att han skulle betala för mina hästar, smink o kläder som jag lägger massor med pengar på därav ingen helt gemensam ekonomi förutom vårt gemensamma huskonto.

• Hofsan

Men ni som har helt gemensam ekonomi, ni har inte det som vi då väl , att tex den ena har en väldigt dyr hobby som min sambo har(fallskärmshoppnig)eller?

• Hofsan
    Duchess skrev 2008-07-25 13:08:42 följande:
    Hittade just detta på Expressen. Intressant att höra hur fyra män (som ofta ses som machomän/mansgrisar) ser på hur man ska värdera hemarbete och dela på ekonomin... www.expressen.se/dejting/1.1241165/vad-ar-en-...
    Hehe hemarbetet delar vi ganska lika. Ja städar, han bruar diska, han byter däck på min bil, klipper gräset osv
  • Hofsan
    Pumpkin skrev 2008-07-25 13:09:27 följande:
    Min man hoppar inte fallskärm nej, men han har andra dyra intressen precis som jag (dock inte aktivt just nu). Om båda har dyra intressen förstår jag inte riktigt varför man ska dela på det? Det gör jag iofs ändå inte, det handlar bara om att kompromissa
    Nä det e ju skillnad om man har dyra intresen båda två men det skulle aldrig falla mig in att betala hans fallskärm på 40 000 kr och alla hopp han gör varje vecka. Det får han minsann själv betala och spara ihopa till.
  • Hofsan
    Lillsnufflan skrev 2008-07-25 13:46:29 följande:
    Ska tillägga att orecis som Duchess så skulle jag inte ha några problem med att min m2b fick någon tusenlapp extra varje månad om han hade en dyr hobby. För övrigt får min m2b mer pengar än jag för tillfället, men det är för att han slutade röka och då tyckte jag att han skulle använda de pengar han tidigare rökte upp för att göra något kul med i stället. Jag tror faktiskt att det fungerade bra som motivation, han såg vad han kunde få istället för sina cigaretter.
    Ja nä nån tusenlapp har jag inte heller svårt att ge men för vår del hanlar det om lite mer än en tusenlapp
Svar på tråden Hur har ni det ekonomiskt???