Inlägg från: Mikabella |Visa alla inlägg
  • Mikabella

Hur har ni det ekonomiskt???

Vi har delad ekonomi fast ändå gemensam..Hihi flummigt..När.. jag har mitt löne konto, han sitt. Vi checkar av ibland o turas om att betala mat o dylikt. han betalar lite mer på räkningarna eftersom han tjärnar mer, o vi dela med oss till varandra av våra pengar om den andra har lite för lite eller behöver lite extra

• Mikabella

Gud skriver som en kratta Förlåt.

• Mikabella

Håller med. Min man har inga dirket dyra hobbys, men han älskar bilar. jag låter honom fullt välja vilken sorts bil vi ska ha. Jag är nöjd bara det finns något att köra i...Å så är det ju ganska roligt att få köra runt i små snabba sportbilar han surfar runt efter en ny Porsche just nu, så vi får väl se vad som står på uppfarten snart...

Jätte bra att du "ger" honom pengarna. Det är som du skriver med säkerhet en morot.

Lillsnufflan skrev 2008-07-25 13:46:29 följande:
    Ska tillägga att orecis som Duchess så skulle jag inte ha några problem med att min m2b fick någon tusenlapp extra varje månad om han hade en dyr hobby. För övrigt får min m2b mer pengar än jag för tillfället, men det är för att han slutade röka och då tyckte jag att han skulle använda de pengar han tidigare rökte upp för att göra något kul med i stället. Jag tror faktiskt att det fungerade bra som motivation, han såg vad han kunde få istället för sina cigaretter.
Svar på tråden Hur har ni det ekonomiskt???