Miss Biii skrev 2008-10-14 17:39:47 följande:
Hej. Jag bor i Indonesien och åker till Bali titt som tätt. Ska dit nu på lördag tex. vara dör i 2 veckor... Har inte läst hela tråden. Var på Bali vill ni bo. Absolut bäst o boka hotell själv. Om ni sen inte trivs kan ni ju byta oxå, resa runt o så. Det är otroligt vacker ö och det finns mycket att se, tror någon nämnde Lovina, har inte varit där själv men det är känt för delfiner. Men delfiner finns på andra platser också. det ordnas delfinturer lite här och var :)Fråga på så kan vi se om jag kan svara, annars kan jag ju ta reda på svar kanske ;)
Vi har tänkt att boka hotell över nätet, även om det känns nytt för oss och lite osäkert. Prisskillnaden gör dock allt. Vi vill gärna bo på två olika ställen under de två veckorna som vi är där. Vi kommer förmodligen att avsluta med en vecka på Aton bali resort och spa (Nusa Dua), men första veckan skulle vi vilja vara på en annan del av Bali. Har funderat på norra Bali men det verkar lite ont om hotell. Vill gärna vara nära en strand även om vi inte ska ligga där hela dagarna. Vi vill se den indonesiska kulturen. Har du tips på andra bra delar av Bali, än Nusa Dua? Kuta intresserar oss inte alls... Vill inte vara där ALLA andra turister är. Tack för att du vill hjälpa, det uppskattar jag!!