Inlägg från: Flisa80 |Visa alla inlägg
  • Flisa80

Bali på bröllopsresa

Hej.

Vi tänker också åka till Bali (och förmodligen även till Jakarta) på vår bröllopsresa... Har inte direkt börjat leta ännu eftersom många hotell och priser inte kommit upp ännu. Dyrt att resa dit men billigt att leva, har jag förstått det.... Har ni hunnit få några tips ännu eller kanske rent av redan beställt? juni juli augusti är den bästa tiden att resa till Indonesien på...

• Flisa80

Härligt!! Då vet jag att vi är rätt ute! Har du specifika tips på var man ska åka, eller vad man ska se så dela gärna med dig.

• Flisa80

Det som är extra roligt är att min framtida make kommer från Jakarta....

• Flisa80

Tjolinti: Vilken resebyrå har ni bokat genom??

• Flisa80

Nu var det ett tag sedan någon skrev i den här tråden men jag chansar på att nån kanske ser ändå. Vi bara SKA till Indonesien och helst både till Jakarta och Bali. men vi undrar vad ni har rest med för bolag och vad er resa har kostat. Det är svårt att hitta tycker vi och det verkar som om man bara kan resa reguljärt och sedan boka hotell separat. Hur funkar det egentligen?

• Flisa80

Ja jag har förstått att Nusa Dua ska vara underbart. Vilken resebyrå beställde ni resan genom??

• Flisa80

Det låter ju jättehärligt med er resa och TACK för att du visade att limetravel inte var fullt så dyrt som vi trodde, även om det är mycket pengar! Vi har skickat iväg en offert till dem, så vi får vänta och se. Blir det som vi önskar så kommer vi iväg och i så fall kommer vi att vara på Bali samtidigt, fast vi åker lite senare än er, typ en vecka... :)

• Flisa80

Bröllop 2008: Var på Bali var ni?

• Flisa80

Nu har vi fått förslag från Limetravel på resan till Bali. De föreslog:

3 nätter på Damai Lovina Villas, Lovina Beach
    3 nätter på Aniniraka, Ubud
    8 nätter på Puri Santrian, Sanura Beach

Hotellen ser alla ut som i en dröm. Resan skulle gå på strax under 40 000kr. Känns saftigt men jag vet inte om man kommer undan så mycket billigare. Resia har skickat offert på flyg för ca 25000kr för två, då visserligen från sverige till Java och sen till bali och sedan hem igen.

Någon som han nån synpunkt? Är Lovina, Ubud och Sanura bra ställen att åka till?? Funderar på att kolla upp hotellstandarden. På dessa tre hotell är det hög standard, frågan är om man kan komma undan lite billigare med ett något mindre flott hotell? Nån som vet om Limetravel har det?

(Oj vad långt det blev, sorry...)

• Flisa80

Vi är ju kanske inga vana resenärer så vi tycker egentligen att det är skönt att nån annan fixar, då "vet" vi att det blir bra. Men, det är ju dumt att tänka så om skillnaden i pris är enorm. Hur blir det då med transfer och så? Vinka in egen taxi eller hur funkar det? Och hur bokar man hotell själv? Genom deras hemsida om de har det? Hur vet man att det funkar som det ska? (Känner mig som värsta fegisen...)Är van vid det bekväma med charter :S även om jag aldrig levt charterlivet väl på plats...

• Flisa80

Hahaha... Rätt inställning!!

• Flisa80

Nu har vi precis bokat flyget till Bali!!!! Vi hade hoppats, hoppats, hoppats att vi skulle kunna hitta flyg för 18000 kr som vi såg någon annan göra, men insåg att vi snarare skulle hamna på billigast 20 000 kr via MrJet. MEN, av en händelse hittade vi en resa via resia.se för 16 000kr. Jippie!! (Om man nu kan säga så när man precis gjort av med 16 000 på flyg...)

Nu ska vi bara sondera terrängen på hotell...vi har hittat ett vi helt klart ska satsa på, Aston Bali... (Tack för tipset Tjolinti.) Lovely!!

Åh, jag är så GLAD!!!

• Flisa80

Miss Biii skrev 2008-10-14 17:39:47 följande:

Hej. Jag bor i Indonesien och åker till Bali titt som tätt. Ska dit nu på lördag tex. vara dör i 2 veckor... Har inte läst hela tråden. Var på Bali vill ni bo. Absolut bäst o boka hotell själv. Om ni sen inte trivs kan ni ju byta oxå, resa runt o så. Det är otroligt vacker ö och det finns mycket att se, tror någon nämnde Lovina, har inte varit där själv men det är känt för delfiner. Men delfiner finns på andra platser också. det ordnas delfinturer lite här och var :)Fråga på så kan vi se om jag kan svara, annars kan jag ju ta reda på svar kanske ;)
    Vi har tänkt att boka hotell över nätet, även om det känns nytt för oss och lite osäkert. Prisskillnaden gör dock allt. Vi vill gärna bo på två olika ställen under de två veckorna som vi är där. Vi kommer förmodligen att avsluta med en vecka på Aton bali resort och spa (Nusa Dua), men första veckan skulle vi vilja vara på en annan del av Bali. Har funderat på norra Bali men det verkar lite ont om hotell. Vill gärna vara nära en strand även om vi inte ska ligga där hela dagarna. Vi vill se den indonesiska kulturen. Har du tips på andra bra delar av Bali, än Nusa Dua? Kuta intresserar oss inte alls... Vill inte vara där ALLA andra turister är. Tack för att du vill hjälpa, det uppskattar jag!!
  • Flisa80

Vi har inte bokat n¨ågra hotell än men vi funderar för fullt. Har pratat med mina föräldrars grannar som har varit på Bali en massa gånger, men nu var det tio år sedan. Dock så har de vänner som har hus på Bali och vi ska försöka prata med dem för att få fler tips och idéer. Vi har fått tips på en god vän som förhoppningsvis vill vara vår chaufför och guide när vi är där nere. Skönt att ha en rekommenderad person som är vän till bekanta. Ganska otroligt att de har kontakt med dessa människor som de träffade på Bali för tio år sedan....

Gili islands...det låter ju som om vi inte ska missa detta. Tror du vi kan boka hotell hemifrån och sedan räkna med att vi tar oss ut dit den dagen vi vill?

Vi ska definitivt till Ubud. Tycker du att vi ska bo där eller bara åka över dagen? Känns dock lite kort att bara vara där en dag....

Åh...jag vill åka imorgon!!!!

• Flisa80

Jag är SÅÅ avundsjuk, du kan nog ana. Ha en jättetrevlig vistelse, och glöm inte att lägga bra tips på minnet till oss här hemma. ;)

Svar på tråden Bali på bröllopsresa