Inlägg från: kär student |Visa alla inlägg
  • kär student

Bali på bröllopsresa

Hej!

Vi ska inte gifta oss förrän juni 6 2009, men har ändå börjat tittat lite på bröllopsresa. (ett stort intresse för oss) Vi vill åka utanför europa, men det verkar inte som det finns så många platser som har säsong då. Nu har vi börjat titta lite på Bali. Är det någon som varit där? Åkte ni reguljärt? Tips på hotell? sevärdigheter? vad tyckte ni? Tacksam för svar.

• Svar på tråden Bali på bröllopsresa
  • kär student

Kul att höra så mycket positivt om Bali, vi har inte kunnat boka ännu, men har tittat lite på en badort som heter typ seminyak där tänkte vi vara cirka 10 dagar och sen åka upp till Lovina och ev utbud för att bo där resterande fyra dagarna. Är avstånden mellan dessa ställen långa?
    Har nån erfarenhet av seminyak eller kan rekommendera någon annan badort, med fin strand, lugn och mysig by men ändå tillgång till restauranger?

• kär student

Vi har faktiskt bokat vår res nu, vi åker med lime travel. Jätte bra service. Det blir nu 2 dagar lovina, 10 dagar seminyak, 3 dagar ubud och sen avslutar vi med 3 dagar i Singapore. Det kostar en hel del, men det är mycket fina hotell. 41000 kr tillsammans, men då är det både flyg, hotell och transfer.

Hoppas att det blir bra.... vi gifter oss den 6 juni och åker den 7 juni, vågar däremot inte helt tro på att vi kommer iväg. Jag tar socionom examen i januari och då gäller det att få jobb och sen en snäll arbetsgivare som vill ge mig ledigt utan lön. Vi hoppas på att inte så många andra vill ta semester i början av juni och att jag kan jobba hela sommaren, på det jobb jag inte har än....

Svar på tråden Bali på bröllopsresa