Bröllop utan frieri...
Jag och min fästman planerar bröllop ihop, men han har inte friat.
är detta normalt egentligen?!
Jag och min fästman planerar bröllop ihop, men han har inte friat.
är detta normalt egentligen?!
Vi är fölovade, och har pratat om att skaffa barn, men jag skulle vilja göra allt i "rätt" ordning..känns det som.
Förlovningen gjorde vi tillsammans, det kom från oss båda. Och det lutar åt det här nu också med bröllopsplanerna..
Vi har ju tom bestämt datum och pratat med präst och bestämt festlokal..
Så man kan säga att vi har kommit en bit..
När vi förlovade oss hade vi pratat väldigt öppet om kring giftemål.. även innan vi hade förlovat oss hade jag t.o.m sagt att jag inte ville ha nåt av det. Men då blev vi båda lite kluvna för det lät inte rätt och då tog vi upp det igen och bestämde oss att byta ringar i alla fall!
Vi hade inte heller någott datum för bröllop eller ens tankar på det eftersom vi ville njuta av varandra som förlovade.
Vi åkte till Chile och hade förlovningsfest med min familj där och det var jättefint.
Med det har vi sedan sagt att "vi gifter oss nån gång" när folk har frågat. Men speciellt nu när vi når vår ett årsdag som förlovade undrar folk när vi gifter oss.
Nu har vi pratat om datum, bestämt datum, tittat på festlokal-bokat festlokal, pratat med prästen, bokat kyrka och allt det har vi gjort tillsammans för att det bara har blivit så. Men jag önskar mig ett litet enkelt, frieri från honom för att usch , man vill kanske vara traditionell innerst inne, jag vet inte!
Men alla får det olika, jag tycker att det är det som fattas för att gå vidare med planeringen. Han har inte ens berättat för sin far...igår var han inne på det men han lyckades inte säga det..
Ibland fegar han som in i
Nä nu får det hända nåt!!!
kan jag inte få ett enkelt litet frieri? Få det undanstökat så kan jag planera vidare i vårt bröllop som är om 4 månader!!