Inlägg från: Pumpkin |Visa alla inlägg
  • Pumpkin

Pionbukett i juli = en omöjlighet???

Det kan gå, om vädret var som i år - ganska dåligt fram till juli. Jag hade pioner i min brudbukett och gifte mig 5 juli i år.

• Pumpkin
    florististhlm skrev 2008-07-27 21:39:40 följande:
    Det går absolutatt få tag på, men det beror på vilke färg du vill ha, rosa är inga problem medan vita kan bli svårare. Men man måste specialbeställa från holland så dom kan nog kosta mellan 45-95 kr st.
    Konstigt att alla florister säger olika, enligt min florist så var säsongen i Holland över och hoppet låg istället hos de svenska odlarna.
  • Pumpkin
    Leola skrev 2008-07-28 11:34:15 följande:
    Frågan är bara till vilket pris... frakta blommor från norrland... eller holland.Det känns lite jobbigt att det är ett sånt stort osäkerhetsmoment i det hela.Man kanske måste ha en plan-b-bukett. (men hur kul känns det... hmm... måste nog konsultera en till florist för att se hur man kan göra).
    Jag hade en "reservbukett" utifall att jag inte skulle få mina pioner och i den skulle det istället vara stora, rosa trädgårdsrosor som faktiskt liknar pioner litegrann

Vilket datum ska ni gifta er?
  • Pumpkin
    Leola skrev 2008-07-28 11:41:01 följande:
    Trädgårdsrosor säger du... då ska jag googla lite bilder. Bra tips!(Har även kikat lite på ranunkel (tror jag att det heter). Kanske kan blanda lite trädgårdsrosor och ranunkel... Vi planerar att gifta oss den 11 juli 2009. (bokningsreglerna för kyrkan har satt stopp för mig en stund... men förhoppningsvis är det skrivet i sten i september.)
    Ranunkel har säsong december-maj, så det kan bli ännu svårare att få tag i.

11 juli borde det inte vara några problem att få tag på pioner.
  • Pumpkin

Nej, det är ju inte så enkelt som man kan tro

Svar på tråden Pionbukett i juli = en omöjlighet???