• Vicka81

Norrlands tråden !!

hmmm... änner igen namnet anneli salander men får inget ansite... ad heter din man?

• Vicka81

hmmm, änner igen namnet på din man... måste fundera lite till

• Vicka81

assandra:ja, haha... tangenten är borta

• Vicka81

assandra: nu e d snart dags för er!!! är läget under ontroll?

• Vicka81

Jag håller med Hanna. NJUT!! Stanna upp ofta och se till att vara i nuet. Låt inte nervositeten ta överhand i kyrkan - jag höll på att dö av nervositiet när vi väntade på att gå in men så när inmarschen började så bestämde jag mig för inte låta det få förstöra vigseln och all nervositet bara släppte och jag NJÖT av varje seund!! vigseln är utan tvean det bästa jag har vart med om! Så mitt tips är att närvara!

• Vicka81

kassandra: mendelssohns bröllopsmarsch hade vi som utgångsmusik. man kan lyssna på www.kyrkomusik.se. finns tyvärr inga psalmer att lyssna på. be prästen sjunga? vilka ska ni ha?

• Vicka81

assandra: vi hade "guds ärle är som stranden", en vigselversion av "den blomstertid nu ommer" och "en härlig grönsas..."

• Vicka81

Var ni gifte er: Nederluleå kyrka
    Var ni tog bröllopskorten: min svåger + hans svåger som är jätteduktiga hobbyfotografer
    Var ni hade festen: rutiks bygdegård
    Var ni gjorde frisyr/smink: frisyrateljen, boden. SUPERNÖJD!!!
    Var ni köpte brudbuketten: buketten,Boden (jättebra priser!)
    Var ni köpte klänning: beställt från kina
    Var ni hyrde/köpte brudgumskläder: dressman
    Var ni köpte tårtan: bakade själv (gör bröllopstårtor -och andra tårtor - på beställning)
    Var ni beställde catering om ni hade sådan: mxm-entertainment. rekommenderas INTE! Hade buffé och all mat räckte inte till alla, osmidigt och klantigt bemötande... det var gott men oprofessionellt! Fick inga kvitton och en massa tjafs i eftrehand (ringde tex 2 timmar innan vigseln till MIG och började tjafsa om att ha ontant betalning diret. På en lördag!!)som man gärna är utan...

• Vicka81

EhjärtarE: alla bilderna togs runtom kyrkan, så otroligt acker miljö där!

• Vicka81

hmmm, jag har gjort glutenfria småbakelser nångång men har aldrig gjort någon hel tårta. vet faktiskt inte om jag törs göra hela glutenfria tårtor...

• Vicka81

assandra: typist att jag måste plugga inför omtenta... annars hade jag hängt med ut och dansat

• Vicka81

hmmm...Lovisa är ju väl liten för det så jag har dålig koll, men jag tänker mig glitter eller hm?

• Vicka81

Kassandra: Åh, lycka till till vad som kommer att vara en av de absolut bästa dagarna i ditt/ert liv!!! Hur känns det?

• Vicka81

Om nån är intresserad så har jag lagt ut lite nya tårtbilder i min blogg. Bla min egen och Hannas

• Vicka81

...ett tips! baka inte er egen tårta... risken finns att man misslyckas då ...

• Vicka81

Kassandra: ALLA lyckönskningar till er! Jag vet att er dag blir alldeles, alldeles underbar! Sug in ALLT!!! Å berätta här sen

• Vicka81

Kassandra: Så underbart det låter! Ser fram emot bilder sen

• Vicka81

Daa: Tack! Jag har hållt på i ett år ungefär

Kassandra: Så vackra ni var hela bunten!!! Åh, jag har blivit en riktig bröllops-sucker och får tårar i ögonen bara av se ett brudpar

Svar på tråden Norrlands tråden !!